Jump to content
Annons

Kompatibilitet: Audiophile 2496 och sockel 775

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag undrar om det är någon av er som har prövat Audiophile 2496 med ett moderkort med sockel 775 utan att känna av några störningar eller problem.

Efter att ha pratat med många kunniga musikanvändare har jag kommit fram till att i princip alla som bygger en musikdator kör den gamla sockeln 478 till sina Intel P4:a 3,2 GHz:are. Anledningen till detta är att dom vill undvika hårdvarukonfliter och kompatibilitetsproblem med Audiophile 2496. Jag vet att frostdatorerna kör sockel 775, men dom fungerar tydligen inte tillfredställande utan att man moddar om kortet och ändrar i bios, vilket dom gör på Frost. Jag ska inte köpa en frostdator dock.

Som det ser ut nu ska jag köra på sockel 478 men jag vill höra era synpunkter först. Har ni några eller vet något som jag inte vet så svara gärna.

Tack så mycket på förhand!

• 6 månader senare...
Annons
Postat

Hej.

Har just byggd ny musikdator : Moderkortet er et MSI platinum 915P Neo2 med socket 775 (P4 3,2 processor)

Lydkortet jeg bruker er også et Audiophile 2496 og har foreløplig ikke hatt noe problem. Har ikke fått testet systemet skikkelig med et sequenserprog. enda men.... Det jeg iallefall har gjort er å deaktivere det interne lydkortet. Så slipper de å krangle ihvertfall... Fikk nemlig problemer med det på min gamle dator med eldre moderkort/sokkel etc. Fikk hele tiden en sånn klikkelyd, + at noen mediaapplikasjoner ikke fikk lyd i det hele tatt (måtte gjøre en masse innstillinger hver gang) - selv om jeg satt Audiophile som standardenheter (kontrollpanel/ljud). Har dog den nyeste driveren til ljudkortet.

Kan slenge inn en ny melding när jag fått testat ytterligare..

Pardon my bad Sworsk

m.v.h Gizle :rolleyes:

Postat

Good Evening!

Har nu testat mitt system skikkelig med Sonar 4 +div. och allt fungerar utmärkt.

Ljudkort: M-Audio Audiophile 2496

Moderkort: MSI 915P Neo2 socket 775

m/ Pentium 4 3,2 processor

Två Seagate 250 Gb hårddiskar

Skjermkort: Sapphire Radeon x700 512mb Pci Express

Minnen: DDR2 1024 Mb

funker bra det serru 😉

Gizle

p.s. Lasta ned senaste driveren till Audiophilen (ver. 5.10.0.5051)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.