Jono Postat 24 mars 2012 Postat 24 mars 2012 Hej! Jag har precis fått vårt bands CD-master som DDP-image. 🙂 Sitter på en MacBook Pro med Logic, Waveburner m m. Är det någon som vet hur jag bränner DDP-filen som audio-CD? Vore kul att höra hur den låter... 😉 Har även letat i Skivverktyget, men inte lyckats hitta något. Vet att senaste WaveLab ska greja det. Har tillgång till det på måndag, om det inte löser sig innan. Tacksam för tips! 🙂 /Jonte
perlin Postat 24 mars 2012 Postat 24 mars 2012 Du måste nog ha en DDP-player. Min masteringsfirma skickade med en sådan med filerna sist jag mastrade. Kanske finns att hämta på nätet också, vet ej..
Cowboy Postat 24 mars 2012 Postat 24 mars 2012 DDP-image filen är egentligen endast till för presseriet. Du skulle ha bett om att få en en audio bounce på hela skivan. Du behöver ett pre-master program för att öppna DDP-filen. Det här kommer säkert att funka: http://www.sonorissoftware.com/catalog/ddp-player-oem-p-50.html Lycka till!
Linus Postat 25 mars 2012 Postat 25 mars 2012 Backline DDP är bra, men ett onödigt köp om du hade tillgång till WaveLab.
Jono Postat 26 mars 2012 Trådstartare Postat 26 mars 2012 Sonoris funkade fint till slut! Stort tack för tipsen alla! 🙂 (Och mastern lät bra... 🙂)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.