Jump to content
Annons

Tips på stativ för SE reflexionsfilter?


Recommended Posts

Äger två st K&M stativ som är robusta och tunga. (sådan vanlig 3 fots-stativ).

Det är dock svårt att få stativet att hålla balans eftersom SE filtret väger så mycket plus att jag använder en Coles 4038 som mick. Märker att mitt stativ sviktar och har sig. Vad brukar ni använda för stativ till dessa? Spelar in sång så det bör ändå vara högt ifall det är ett trumstativ av något slag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag skulle nog säga att det som behövs, är sE's eget stativ. Det är otroligt stabilt, men tyvärr så kostar det också en del...

har tittat på det också och det är som du säger.. svindyrt men säkerligen det bästa! känns dock lite för dyrt tycker jag.

tänkte att ett vanligt cymbalstativ borde ha funkat men drog hem mitt från repan och fick den inte i den höjd jag ville ha. fattas typ 30cm eller något

Link to comment
Dela på andra sajter

har tittat på det också och det är som du säger.. svindyrt men säkerligen det bästa! känns dock lite för dyrt tycker jag.

Jag har ett sE-stativ själv (dock inget RF) - och man får köra på det med en lastbil om det ska välta (nåja - kanske inte riktigt, men lite av den känslan är det...😉). Jag skulle inte säga att det är svindyrt, utan snarare uttrycka det så här; Det kostar mycket men är inte dyrt... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...