Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Om jag spela in vi säger ett par klapp ljud och gör lite oliks lager av de och gör loopar osv aven med andra ljud och så. Kan kag sälja de då? Med ett företag alltså.

De känns som att de borde man kunna göra. Dum fråga kanske men tanken slog mig bara

Annons
rankey (oregistrerad)
Postat

Japp, klart man kan. Så länge du inte använder dig utav material som andra har tillverkat. Inte ens som utgångsmaterial som du modifierar, oftast står det i license agreements för samplingar. Synthar kan du nog använda om du gör egna patchar som inte låter som ursprungsljuden.

Men det är myyyycket jobb, om man vill göra något säljbart som man inte går back på (tid = pengar, även om det är din enda investering). Finns så mycket till salu idag! Det måste kännas prisvärt, och sticka ut ur mängden genom smart marknadsföring.

Postat

Jaa jag tänkte typ hitta coola ljud man kan mixa med typ en kagge eller virvel från ett trumsett och bygga upp coola lager och sätta ihop ett STORT paket och sälja för en billig slant, och typ gitarr och bas loopar osv. tänkte lägga ner mycke tid och se till att de är väl producerat och så.. Känner folk som är grymma på bygga hemsidor och köpa in sig och göra reklamer går väl rätt smärtfritt 🙂 en rolig grej också sen om de går bra eller inte spelar inte så stor roll inget. Jag täbkte försöka leva på direkt

rankey (oregistrerad)
Postat

Det är en bra idé iaf. Även om du inte tjänar så mycket pengamässigt med detta så kommer du ha visat upp en konkret egenskapad produkt. Det är värt en hel del i andra sammanhang säkert framöver och kan öppna upp nya vägar på många sätt. Kör på!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.