Annons

Hörlursutgång till annan Output?

Naymari

Annons

Hittade detta kan det vara till någon hjälp kanske?

Just saw this post and wanted to set people straight because this was something I battled with for a while and thought it was hopeless. It isn't! All you need to do is go to the audio midi setup app in utilities and create an 'aggregate device'. Basically this allows you to use both the main outputs from the mbox, to go to the main speakers/desk/etc AND use the headphone out of the mac itself to cue up your next track. It's just a case of creating the aggregate device which links your computer and your mbox into one super device. set your outputs in traktor according to the numbers you have just assigned to each output within the audio midi setup app.

Hope this makes sense, it was a real breakthrough for me when I read this elsewhere so hopefully it can help you too and get you djing.

http://forum.djtechtools.com/showthread.php?t=8069

Dela på andra sajter

För att hörlursutgången ska fungera så måste utgångsteget rent analogt (fysiskt) var byggd för att kunna driva hörlurar!. Men om du har en extern hörlursförstärkare så kan du ju routa vilken valbar utgång som som helst men då måste du koppla in hörlursförsärkaren dit sen!

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...