Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjo! Jag tycker baskaggarna svarar dåligt i mina ATH-M50 lurar. Elbas och orgelbasens djupa toner går bra, men det är som att lurarna inte hinner med på kaggarnas snabba transienter. Genom monitorerna Event ASP6 och Prodipe 10 sub låter kaggen mkt bättre. Subben är ju ingen studiosub, men den verkar hinna med bra i alla fall.

Lite kanske det beror på Behringer hörlursförstärkaren, men jämför jag med mina Beyerdynamic DT 150, som jag annars sällan använder, är kaggeljudet absolut rappare och distinktare i dom.

Nån som upplevt samma sak?

Annons
Postat

Yes, dom känns luddiga i ATH-lurarna, liksom en botten men man kan inte urskilja hur pass kaggen går igenom eller hur volymen känns i mixen.

Är så glad över mina ADAM A5X som jag har nu, nu hör jag vad som händer och i regel när nån tycker för låg sång eller nåt dylikt så visar det sig efter några fler kritiker att sången var bra.

Så nu har jag självförtroendet att säga, nix, skit på dig, sången är perfekt, hehe (ödmjukt va!?)

Nilsson om du vill lyssna på fina trummor, så lyssnar du på therockers "rock n roll spell"

Mina asgrymma Ludwig Vistalite supersvängigt spelade med perfekt efterbehandling (sådär Ödmjuka helgen har inletts! 😄)

Postat

Yes, dom känns luddiga i ATH-lurarna, liksom en botten men man kan inte urskilja hur pass kaggen går igenom eller hur volymen känns i mixen.

Är så glad över mina ADAM A5X som jag har nu, nu hör jag vad som händer och i regel när nån tycker för låg sång eller nåt dylikt så visar det sig efter några fler kritiker att sången var bra.

Så nu har jag självförtroendet att säga, nix, skit på dig, sången är perfekt, hehe (ödmjukt va!?)

Nilsson om du vill lyssna på fina trummor, så lyssnar du på therockers "rock n roll spell"

Mina asgrymma Ludwig Vistalite supersvängigt spelade med perfekt efterbehandling (sådär Ödmjuka helgen har inletts! 😄)

Ska lyssna. Men det blir tyvärr endast i ATH-M50 eller HD 280 Pro. Beyerlurarna har ingen adapter att skruva av så de går in i laptopens luriga hål. Inte får jag ut laptoppen genom mina monitorer heller, inte utan rejält med krångel...

Postat

Ska lyssna. Men det blir tyvärr endast i ATH-M50 eller HD 280 Pro. Beyerlurarna har ingen adapter att skruva av så de går in i laptopens luriga hål. Inte får jag ut laptoppen genom mina monitorer heller, inte utan rejält med krångel...

Du hatar datavärlden rejält va Nilsson, det känns nästan som om den biter tillbaks mot dig.

Jag är lite kluven, ibland är det bara sånt jävla krångel!

Önskar man var född lite tidigare!

Postat (redigerat)

Hatar inte datavärlden... Eller jo, ibland... Det är nog mest mig själv jag hatar eftersom så myckjet av det datiska jävlas så kopiöst. Datorns trådlös surferi har inte funkat alls på ett par dar nu, men idag testade frun att bara byta till en annan usb-sladd mellan dongen o datorn, och nu plötsligt går den igen, och mycket snabbare än på typ flera år!

Så nu kan man vara med o tjöta igen! Nu ska jag mastera-rara semianalogt!

Redigerat av Guitar Nilsson

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.