Jump to content
Annons

Baby Jane's debutsingel Online Sleeze rock


crillemannen

Recommended Posts

Hallå,

Jag tänkte dela med mig lite goo sleeze rock. Detta är en skiva jag spelade in i höstas. Inspelad och mixad av mig. Masterad hos studio bohus. Jag är tok nöjd med skivan allt blev precis så som jag tänkt mig.

Tyvärr bara 780upplösning för tillfället men men 🙂

http://www.youtube.com/watch?v=7pLPCJ3KnRg

Plattan släpps i början av April. Har ni några frågor angående produktionen så skall jag svara den ASAP!!!

Enjoy! / Christian

Redigerat av crillemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Inte alls illa fast jag tyckte baskaggen var lite för anonym. I övrigt en riktigt juste produktion!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu lyssnade jag bara i ett par usla laptophögtalare, men det var rätt gött drag i början.

Sen glömde jag av lite att jag lyssnade på den, men det handlar nog om att det är långt ifrån min musiksmak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte lyssnat än, men vad är sleezerock? ಠ_ಠ

Ett enkelt svar på den frågan torde väl vara: Tänk Guns N' Roses och ja, whiskeyfylla på Sunset Boulevard så är du på rätt spår

Skön prodd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sleaze-rocken håller på att förskjutas lite ur fas tack vare Hardcore Superstar mfl, som jag tycker både drar upp tempot lite för mycket och produktionen tenderar att ha femtioelva "fräsande" gitarrer istället för en välspelad cool dubb ala mästaren Joe Perry (Slash förebild)

Sedan tillåts inte trummorna att dominera ljudbilden som på lite "äldre" Sleaze-inspelningar, här har du ganska kalla "bitiga" trummor som är lite låga bakom denna gitarrmatta.

Så detta blir lite för hård och för statiskt för att bli Sleaze i min värld.

Men vad är detta då...jo ett jävligt bra resultat av attityd och fin produktion men som någon (Hellpig!?)

nämnde så saknar jag en millisivert volym på kaggen...för det låter som om toppen finns där.

För att kanske ta det mera åt Sleaze...varför inte mjuka upp kaggen och se vad som finns kring 150-200Hz.

Bra jobb Crillemannen...det är lite upp till bandet att spela med tryck, säkerhet och rätt prylar, definitivt mer än ditt prodjobb för att få upp det en bit till i nivå.

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att ni gillade det!!!

Alla beslut var medvetna, även kicken haha. Men nu i efterhand så håller jag med att jag skulle driva på den lite. Riktigt kul att deras första recensionen på skivan är släppt och där den fick 9/10 vilket var kul.

Jag hoppas allt gott åt grabbarna då de är både kompetenta och schyssta.

Jag har laddat upp en minut på min hemsida om ni vill lyssna i 192mp3 kvalité 🙂:

www.studiohaga.net

Mvh Christian

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis vem fan bryr sig om mono!?

Deras första rcension på skivan...säger ingenting, bereoende på vart.

Men detta låter bra och kommer att hållamen det skakar knappast om mina tarmar och det är nog inte menat så heller...men ...en OLD boy don´t give a damn...det rockar på tok för lite!

Link to comment
Dela på andra sajter

det låter bra och välproducerat.

Tycker det låter som metallica spelar sleeze, lite för tungt, hårt, modernt ljud.

är inte Sleeze mer åt Poison, mötley crue, GnRs?

Link to comment
Dela på andra sajter

det låter bra och välproducerat.

Tycker det låter som metallica spelar sleeze, lite för tungt, hårt, modernt ljud.

är inte Sleeze mer åt Poison, mötley crue, GnRs?

Dagens "sleaze" har ingen musikalisk koppling till vad sleaze var på sent 80- och tidigt 90-tal. Nuförtiden verkar det räcka med att ha långt hår och lite smink, så blir man automatiskt ett "sleaze"-band.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar finnas en del genrepoliser här haha 🙂. Spelar väll inte så vidare värst stor roll lr??

Jag tycker mixen fungerar bra i mono men det är inget jag tänker på när jag mixar. Brukar mest lyssna hur hög sången låter i mono, that's it.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...