Jump to content
Annons

Hellvalla Burn intervjuas i tidningen Studio (4-12)


Recommended Posts

Annons

FJOLLA! 😉

Nä, då inte alls. Att du hör och känner den värmen i våra låtar tar jag som en oerhört fin komplimang samt ett tecken på att vi har gjort ett bra jobb (även om du är ett större fan av II:an 😉).

Mötet var magiskt. Definitivt.

bigcry.png

😄🥰

Confirmed!!!

men det måste ha varit något konstigt med maten du bjöd på, jag hade så förbannat ont i huvet dagen efter...... 😎

Slovensk/skånsk cross over-mat är inte att leka med... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

"Det blev en klassisk omfamning [...]

Ooops. Det var kanske jag som initierade den ... i Stockholm med Burnie. *skratt* Torsten F var det ja... då är vi väl Hellvalla Burevolution Orchestra liksom? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bjöd garanterat på Spacecake ... därifrån magin kom med 😉

He he... Njae, det fanns en tid då man var lite busig och något sådant definitivt hade kunnat stå på menyn. Idag är det i huvudsak gubbolja – Jack Daniels – som gäller på rock and roll-fester.

Att Burnie hade ont i huvudet berodde nog på att han inte tål sydluft.

Här är förresten en bild på välkomstdrinken:

hvbbord.jpg

Vad vi ser: Jack Daniels, öl, rödvin, Drambuie, kaffe, kolsyrat vatten och så lite Sremska (korv)... Sedan kom huvudrätten.

Detta är alltså en bild från mötet. Kanske tar och visar fler en dag.

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Nejnej, vi drar mer åt salsahållet. Dansant o lättlyssnat ska det va.

Åh Gud förbjude... 😱

Kan se Valle och c:o dansa runt med dramatiska miner, inoljade med Mazola och kasta med sina huvuden. Allt medan salsarytmerna från "Hellvalla Burn XII" sprids över nejden.

Now that would be a sight for sour eyes 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Åh Gud förbjude... 😱

Kan se Valle och c:o dansa runt med dramatiska miner, inoljade med Mazola och kasta med sina huvuden. Allt medan salsarytmerna från "Hellvalla Burn XII" sprids över nejden.

Now that would be a sight for sour eyes 😆

Oj. Valle kanske inte ska lägga upp fler bilder... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tänkte skriva till sweden rock och tipsa om er för några månader sedan, så ni kunde ha ert debut gig där men jag tror inte jag fick iväg mailet.

jag fick ju tidningen igår och har inte hunnit öppna den ännu men nu måste jag läsa den genast!

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Jag lirar aldrig Allan vid intervjuer men ring först bara så jag är hemma. Men iofs så behöver nog stadshotellet här i byn gäster så dom blir säkert glada om ni stannar ett tag.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tänkte skriva till sweden rock och tipsa om er för några månader sedan, så ni kunde ha ert debut gig där men jag tror inte jag fick iväg mailet.

jag fick ju tidningen igår och har inte hunnit öppna den ännu men nu måste jag läsa den genast!

De har ju recenserat oss men inte fan fick vi någon spelning SRF för det. Kass festival!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj. Valle kanske inte ska lägga upp fler bilder... 😱

😄

De har ju recenserat oss men inte fan fick vi någon spelning SRF för det. Kass festival!

På tal om det; jag efterlyser fortfarande någon typ av liveframträdande. Kommer vi någonsin att få chansen att se Hellvalla Brun svettiga, svärande men sansade på scen?

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

vafalls.. fan vad kul, då blir det till att köpa blaskan denna gång (länge sedan sist)

grattis Hellvalla 🙂

Tack, Larsson, Studio Forums King Of 70s Rock! 😄

Well, ska man gräva djupt i Hellvalla Burns rötter och forndom, så ser man ju faktiskt att ditt namn också figurerar där bland skuggorna... Sparar vi till när bandbiografin Hellvalla Burn, the beast within släpps 2018 någon gång...

jag tänkte skriva till sweden rock och tipsa om er för några månader sedan, så ni kunde ha ert debut gig där men jag tror inte jag fick iväg mailet.

Se till och få iväg det! 😄 Tidningen skrev ju en finfin recension om II:an... Fan, om SR märker att utomstående börjar trycka på, ja då har de ju inget val. He he... Nåja, önska får man ju.

På tal om det; jag efterlyser fortfarande någon typ av liveframträdande. Kommer vi någonsin att få chansen att se Hellvalla Brun svettiga, svärande men sansade på scen?

Jag skulle bli utom mig av upphetsning av att få stå på scen och rocka med gubbarna! Ska bara först låta Vallhagen genomgå hypnos, annars kommer han att lobba för spandex på scen... kan se lite avigt ut när man är 40+.

Oj. Valle kanske inte ska lägga upp fler bilder... 😱

Där finns bilder. OM det finns bilder. Jag säger bara: kött, blod och JD...

Link to comment
Dela på andra sajter

😄

På tal om det; jag efterlyser fortfarande någon typ av liveframträdande. Kommer vi någonsin att få chansen att se Hellvalla Brun svettiga, svärande men sansade på scen?

Vänligen,

CHAE

Nja, det blir möjligtvis Hellvalla Blå i så fall.

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Onion (oregistrerad)

He he... Njae, det fanns en tid då man var lite busig och något sådant definitivt hade kunnat stå på menyn. Idag är det i huvudsak gubbolja – Jack Daniels – som gäller på rock and roll-fester.

Att Burnie hade ont i huvudet berodde nog på att han inte tål sydluft.

Här är förresten en bild på välkomstdrinken:

hvbbord.jpg

Vad vi ser: Jack Daniels, öl, rödvin, Drambuie, kaffe, kolsyrat vatten och så lite Sremska (korv)... Sedan kom huvudrätten.

Detta är alltså en bild från mötet. Kanske tar och visar fler en dag.

Ett imponerande buffe`bord som höll oss sysselsatta hela natten.

Där stiftade jag bekantskap med RustyNail för första gången, en trevlig men ack så farlig vän.

En i gänget bör nog söka upp rehab med tanke på kannorna med kaffe som missbrukades :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta nr av tidningen var definitivt prisvärt. Fortsätter det i denna stilen med fler reportage för oss som gillar gitarrer o rock så blir det nog en prenumeration. Men skulle vilja se ngn form av samarbete mellan tidningen och dig Valle, för tips o trix i Reaper. Alla är ju inte mainstream o kör cubase o sånna uddamärkestillverkare. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta nr av tidningen var definitivt prisvärt. Fortsätter det i denna stilen med fler reportage för oss som gillar gitarrer o rock så blir det nog en prenumeration. Men skulle vilja se ngn form av samarbete mellan tidningen och dig Valle, för tips o trix i Reaper. Alla är ju inte mainstream o kör cubase o sånna uddamärkestillverkare. 😉

Jag håller med dig, Valle är mycket tekniskt kunnig, och väldigt pedagogisk som "lärare" Ett samarbete med tidningen är en mycket bra idé,

Reaper användarna blir ju bara fler och fler för varje dag.

Sug på den Olsberg 😉

Mvh

Björn

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite OT...vad fan är du sjukvårdare Burnie eller vad är det för rött kors!? 😎😆😄😛😉😮

Ha ha, nä jag provar på att vara Plusmedlem för den löjliga summan av 20 spänn i månaden.......så det betyder att jag är lite viktigare medlem än dig 😄

Mvh

Björn

Redigerat av Burnie
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med dig, Valle är mycket tekniskt kunnig, och väldigt pedagogisk som "lärare" Ett samarbete med tidningen är en mycket bra idé,

Reaper användarna blir ju bara fler och fler för varje dag.

Sug på den Olsberg 😉

Mvh

Björn

Har ju funderat på att kräla över till Reaper jag med... det är en bra idé. Ge Reaper en egen spalt i blaskan.

Link to comment
Dela på andra sajter

hade varit kul att läsa mer om själva mixningen också, som ett spår för spår reportage om nån av låtarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om valle skulle börja på tidningen så hade han varit tvungen att inleda sitt arbete med en please forgive me kampanj (ala Fabian Bengtsson på siba) till alla dom som varit måltavla för hans forum rage genom åren. 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha, nä jag provar på att vara Plusmedlem för den löjliga summan av 20 spänn i månaden.......så det betyder att jag är lite viktigare medlem än dig 😄

Mvh

Björn

Det har du alltid varit...hoppas att du också får ut lite x-tra för pengarna eller +-tra kanske det ska vara!? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett imponerande buffe`bord som höll oss sysselsatta hela natten.

Där stiftade jag bekantskap med RustyNail för första gången, en trevlig men ack så farlig vän.

"Rusty" är najs när man vill ha lite mer kolhydrater i sig (när man nu behöver det)... Egentligen smakar den Drambuie rätt upp och ner, fast liksom lite tunnare... Men, ja, det är en förrädisk liten fucker 😉

Detta nr av tidningen var definitivt prisvärt. Fortsätter det i denna stilen med fler reportage för oss som gillar gitarrer o rock så blir det nog en prenumeration. Men skulle vilja se ngn form av samarbete mellan tidningen och dig Valle, för tips o trix i Reaper. Alla är ju inte mainstream o kör cubase o sånna uddamärkestillverkare.

Det hade varit en kul grej, absolut. Men i ärlighetens namn, REAPER är ett rätt så okomplicerat program i det avseendet att det inte skiljer sig från dess konkurrenter redigeringstekniskt sett. Styrkan i REAPER ligger i att du kan anpassa allt från gränssnitt till minsta mus-instruktion, från flerstegs-macro till minsta "händelse", allt för att optimera ditt arbete. Och det är ju så individuellt, om du förstår vad jag menar.

Men visst, en crashcourse i "anpassning", kanske. For the right price! 😉

hade varit kul att läsa mer om själva mixningen också, som ett spår för spår reportage om nån av låtarna.

Den värmde! 🙂

Om valle skulle börja på tidningen så hade han varit tvungen att inleda sitt arbete med en please forgive me kampanj (ala Fabian Bengtsson på siba) till alla dom som varit måltavla för hans forum rage genom åren.

Fabian kör med fet ironi. Det gör jag också. Och det tänker jag inte be om ursäkt för 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...