Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej,

Jag har beställt en Apogee Duet (1:a versionen). Sedan tidigare har jag en Studio Projects B1 och VTB1 preamp. Kan jag få ut något av att använda VTB1:an i den här situationen? Kan B1 --> VTB1 --> Duet vara en bättre kombo än bara B1 --> Duet?

Vet att dom är gjorda för varandra så tänkte det kunde vara fett, dock är väl preampen i Duetten egentligen bättre.

Min första post här på forumet förresten, väldans trevligt verkar det va här. 🙂

Redigerat av TreesGrassStones
Annons
Postat

Börjar med att säga att jag inte har något svar på din fråga. Skriv gärna en kort presentation om dig själv när du ändå är igång 🙂

Det är väldans trevligt här och välkommen hit till forumet, TGS (vågar man gissa på att du är inne på svensk proggrock...tänkte Träd, Gräs och Stenar där men jag kanske är fel ute? 😕 )

Anyhow, välkommen!

Vänligen,

CHAE

Postat

Tack Chae!

Ja det är det fantastiska bandet Träd, Gräs och Stenar jag syftar på med mitt namn. Dock varken lyssnar jag eller sysslar med särskilt mycket progg-rock. 🙂

Presentation om mig:

Jag är en 25årig kille från Malmö som sysslar med indie, experimentell elektronika och traditionell folkmusik, ibland i kombination, ibland inte. Jag är i första hand musiker, men försöker utvecklas mycket inom studioproduktion för tillfället. DAW:en jag är mest hemma i är Logic Pro 9.

Tänkte bygga min egen lilla studio i sommar, efter att ha betalat en mindre förmögenhet till studiotekniker de senaste åren.

Postat

Hej!

Generellt skulle jag säga att skippa VTB-1 då preamparna i ditt nya fina ljudkort är långt bättre. MEN!

Det finns ju ett litet rör i VTB-1 så om du vill ha rörvärme med på din inspelning så ska du givetvis koppla in den.

Postat (redigerat)

Tack för ditt svar! Jag kan alltså tänka mig att VTB1-rör när jag spelar in gitarr eller bas kan bli coolt. Kan återkomma med experiment-resultat 🙂

Redigerat av TreesGrassStones
Postat (redigerat)

Tack Chae!

Ja det är det fantastiska bandet Träd, Gräs och Stenar jag syftar på med mitt namn.

[...]

🥰

+1!!

Hej!

Generellt skulle jag säga att skippa VTB-1 då preamparna i ditt nya fina ljudkort är långt bättre. MEN!

Det finns ju ett litet rör i VTB-1 så om du vill ha rörvärme med på din inspelning så ska du givetvis koppla in den.

Jepp 🙂 Sedan så kan man ju alltid ställa poten så man kan välja exakt hur mycket av rörvärmen man vill mixa in.

Tack för ditt svar! Jag kan alltså tänka mig att VTB1-rör när jag spelar in gitarr eller bas kan bli coolt. Kan återkomma med experiment-resultat 🙂

Provade VTB-1:an men upplevde att den gjorde sig absolut bäst på bas (!)

Men vore kul att höra vad du hittar på i ren experimentlusta 🙂

Vänligen,

CHAE

Redigerat av CHAE

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.