Jump to content
Annons

Lost Miles - a Miles Davis tribute


Bonamici

Jazz Lovers - Betyg?  

7 röster

  1. 1. Jazz Lovers - Betyg?

    • Stinks
      0
    • Njae
      1
    • OK
      2
    • Yeah swingin´
      3
    • Isn\'t that Miles Davis?
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: Lost Miles

ARTIST/GRUPP: Bonamici

GENRE: Bebop/Swing

LÅTLÄNGD: 3:16

KOMPOSITÖR: Bonamici

PRODUCENT: Bonamici

EV. MEDVERKANDE: Bonamici

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.1 megabyte

STATUS: Färdig

Ladda ner: http://www.soundclick.com/util/DownloadSong.cfm?ID=2144088

Lyssna nu: http://www.soundclick.com/util/streamM3U.m3u?ID=2144088&q=Hi

Bonamici Home: http://www.soundclick.com/pro/?BandID=65694

Förövrigt kan tilläggas, producerat i Reason utan loopar och pre-samples.

Hård o mjukvara: PC 3.3 GhZ / 1024 RAM / Terratec 6fire 24/96 / Korg SP300 / Propellerheads Reason / Mastering i Cubase SX3.

Hoppas ni gillar!

Många vänliga hälsningar

Bonamici 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Näää. Detta var ju inte ens nära...

Skruva bort reverbet, på med riktiga instrument så kanske..  Är det inte ett lagbrott att använda sig av midisaxofon?

Tjosan Vacum!

Tack för kritiken! Du har inget att säga om kompositionen i sig?

P.s. Jag har ingen möjlighet att lira live-instrument, men en otrolig lust att testa gränser. Menar du att det är typ tabu att ens försöka? Jag håller absolut inte med dig 😉 D.S.

bon 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart man får använda midisax när man spelar in en demo! ÄVEN om man hänvisar till Miles Davis i titeln...

Och så jävligt låter det ju inte. Varken saxen eller resten. Kompositionen är helt okej tycker jag. Småtrevligt stycke som jag inte skulle må dåligt av att höra fler gånger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart man får använda midisax när man spelar in en demo! ÄVEN om man hänvisar till Miles Davis i titeln...

Och så jävligt låter det ju inte. Varken saxen eller resten. Kompositionen är helt okej tycker jag. Småtrevligt stycke som jag inte skulle må dåligt av att höra fler gånger.

Wow tack andynista 😄

Jag menar har man inte musikerna där man står så kan ju midi funka som skiss. Det bästa vore ju förstås ett riktigt band suck...

Cheers

Bonamici 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg och trevlig komposition med mjuka härliga ackord. Det swinger om det. Pianot låter utmärkt. Basen funkar men det hörs att det är midi-bas. Saxen låter ganska bra. Men trummorna har ett smattrikt ljud, dock.

Rent musikaliskt är det ett begåvad stycke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för kritiken! Du har inget att säga om kompositionen i sig?

Det hela känns mer som ett jam än en komposition. Styr upp ett tydligare tema (gärna utan konstant bassolo) om du vill presentera en komposition.

Tips spela mer moll13 och maj6/9 och "större" dominanter i pianot om du vill att det ska låta 50-tal. Tänk modalt, det det ju det som kännetecknar Miles. Detta känns som långsam 40-talsbop i harmoniken (typ en trött Charlie Parker) och spelet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för kritiken! Du har inget att säga om kompositionen i sig?

Det hela känns mer som ett jam än en komposition. Styr upp ett tydligare tema (gärna utan konstant bassolo) om du vill presentera en komposition.

Tips spela mer moll13 och maj6/9 och "större" dominanter i pianot om du vill att det ska låta 50-tal. Tänk modalt, det det ju det som kännetecknar Miles. Detta känns som långsam 40-talsbop i harmoniken (typ en trött Charlie Parker) och spelet.

Går du 1:a året på på Musikhögskolan lr??? 😉

*Bonamici gör en pudel* måste erkänna att jag inte har en susning om musikteorier. Är helt självlärd 😉 och jag har rätt kul ändå...

Tack för dina råd iaf...

Bonamici

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg och trevlig komposition med mjuka härliga ackord. Det swinger om det. Pianot låter utmärkt. Basen funkar men det hörs att det är midi-bas. Saxen låter ganska bra. Men trummorna har ett smattrikt ljud, dock.

Rent musikaliskt är det ett begåvad stycke.

Tack för din feedback PMFD!

Trummorna är nog lite speciella, försökte få dem att låta opolerat och lite ur sync, jag skall som du säger jobba lite till med dom, du har rätt... 😉

Kul att du gillade stycket i sig 😉

Cheers

Bonamici 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevlig jazzlåt.

Jag är ganska impad av ljuden. Kanske skulle börja använda Reason. 🙂

Håkan

Hej Håkan!

Kan varmt rekommendera Reason. Mycket lättjobbad och med ett kreativt och användarvänligt gränssnitt. Man kommer snabbt fram till ett ok resultat. R3:an kommer juh den 10 mars 😛

Och stort tack för din feedback 🙂

Cheers

Bonamici 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för kritiken! Du har inget att säga om kompositionen i sig?

Det hela känns mer som ett jam än en komposition. Styr upp ett tydligare tema (gärna utan konstant bassolo) om du vill presentera en komposition.

Tips spela mer moll13 och maj6/9 och "större" dominanter i pianot om du vill att det ska låta 50-tal. Tänk modalt, det det ju det som kännetecknar Miles. Detta känns som långsam 40-talsbop i harmoniken (typ en trött Charlie Parker) och spelet.

Går du 1:a året på på Musikhögskolan lr??? 🙂

*Bonamici gör en pudel* måste erkänna att jag inte har en susning om musikteorier. Är helt självlärd 😎 och jag har rätt kul ändå...

Tack för dina råd iaf...

Bonamici

Den mest konstruktiva kriteken du kunde fått och du avfärdar den sådär. Det kommer inte utveckla dig som musiker. Om du inte vet vad VacUm pratade om så ska du fråga. Intressant men jag förstår inte riktigt. Kan du visa eller förklara. Det är så man blir bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den mest konstruktiva kriteken du kunde fått och du avfärdar den sådär. Det kommer inte utveckla dig som musiker. Om du inte vet vad VacUm pratade om så ska du fråga. Intressant men jag förstår inte riktigt. Kan du visa eller förklara. Det är så man blir bättre.

Hej du!

Jag avfärdar den inte, varför säger du så? Jag förstår den bara inte och hans "tone of voice" var omotiverat fördömmande vad man fick och inte fick göra inom midi producerad musik 😳 och jag höll inte med, punkt slut.

Jag är alltid oerhört tacksam för all feedback bad or good...

Bonamici 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för kritiken! Du har inget att säga om kompositionen i sig?

Det hela känns mer som ett jam än en komposition. Styr upp ett tydligare tema (gärna utan konstant bassolo) om du vill presentera en komposition.

Tips spela mer moll13 och maj6/9 och "större" dominanter i pianot om du vill att det ska låta 50-tal. Tänk modalt, det det ju det som kännetecknar Miles. Detta känns som långsam 40-talsbop i harmoniken (typ en trött Charlie Parker) och spelet.

Är inte jam och jazz synonymt? Oförutsägbart och improviserande.

Sen tror jag att upp fattning av midi är lite diffus här på forumet, av många. Midi är väll bara tekniken?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Är inte jam och jazz synonymt? Oförutsägbart och improviserande.

Nja..

Kan det vara så att dina öron är lite ovana och bara hör det det "oförutsägbara och improviserade"?

Sen tror jag att upp fattning av midi är lite diffus här på forumet, av många. Midi är väll bara tekniken?

"Midi" används ofta för att beskriva när det låter programmerat, i motsats till spelat.

Jag tror nog de flesta här vet ganska exakt vad midi egentligen är. 😳

Om låten tyckte jag sådär.

Har svårt att se poängen med att datorisera en stil som bygger på det organiska.

Men visst var det i många stycken skickligt genomfört det här. 🙂

edit: förtydligande

Redigerat av Dumb Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...