SadamJR Postat 15 mars 2012 Postat 15 mars 2012 Regeringen har dragit igång en utredning om ett rökförbud på allmän plats. Detta kan innebära att det blir förbjudet att röka på t ex uteserveringar, perronger och balkonger. Hur ser ni själva på detta, och var tycker ni att gränsen ska gå? Ska rökarna helt förbjudas att förpesta luften för andra, eller bör icke rökarna sluta vara sådana fjollor?
Valle Postat 15 mars 2012 Postat 15 mars 2012 Jag ser det gärna såhär: Om man har körkort och/eller gärna tar buss/bil framför gång (att det är långt att gå är ingen ursäkt), så är det kanske inte så smart att gorma om att "förpesta" för andra. En rökare "förpestar" inom en radie av fem meter. De som gärna tar buss/bil framför gång bidrar till förpestning av en hel planet. Dessutom, de värsta icke-rökarna är de före detta rökarna. Riktigt jobbiga små as, det är vad vi de är. 1
BluesBoy Postat 15 mars 2012 Postat 15 mars 2012 Jag skulle absolut inte ha något emot om det förbjöds helt och hållet, men inser att det inte är genomförbart av diverse anledningar. Rökförbud på balkong skulle däremot sitta väldigt fint, för det är otroligt irriterande när någon står utanför och röker så det åker in i min lägenhet.... Hur definieras egentligen allmän plats? Folksamlingar?
Jetblack Postat 15 mars 2012 Postat 15 mars 2012 Jag tycker att det är en bra idé. Det är ingen mänsklig rättighet att få röka, och vilka skador passiv rökning orsakar torde vara välkänt vid det här laget. Skaffa lungcancer får man göra hemma under köksfläkten.
SadamJR Postat 16 mars 2012 Trådstartare Postat 16 mars 2012 Skaffa lungcancer får man göra hemma under köksfläkten. Men var hamnar röken som går ut i fläkten?
cwc Postat 18 mars 2012 Postat 18 mars 2012 Haha, människor är roliga 😄 Flyttade ut i skogen för massa år sedan och det är minst sagt lustigt med folk i smoggiga innerstan som oroar sig för passiv rökning utomhus! Sköjjare där 😄
Jetblack Postat 18 mars 2012 Postat 18 mars 2012 Men var hamnar röken som går ut i fläkten? Någonstans där risken är mindre att oskyldiga stackare ska behöva drabbas av lungcancer pga passiv rökning.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.