Jump to content
Annons

Teatime???  

5 röster

1. 1. Teatime???

• 1.Nej
      0
    • 2:Ja
      4

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN:teatime

ARTIST/GRUPP:k

GENRE:slowmo

LÅTLÄNGD:4:02

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:k

EV. MEDVERKANDE:?xk

INSPELNINGSÅR:05

FORMAT: mp3

STORLEK: 9 megabyte)

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK:

En låt som legat ett tag med en ljudbild jag inte blir klok på, kanske jag kan få lite tips vad som ska rättas till.Mixar fortfarande allt i lurar 🙂 (Bra eller Dåligt?)

Redigerat av karl
Annons
Postat

Oj vilken kreativitet! Du prånglar ut nya låtar innan jag hinner lyssna klart på de gamla.

Gillar detta. Snygg, "catchy" refräng och ett oväntat ackord på andra stavelsen i "beside" ger låten lite jazzfeeling. Sticket i moll bryter av helt rätt och letar sig smakfullt upp till refrängen igen. Jag ger mig nog ut på djupt vatten om jag skall bedöma sättning, arrangemang och produktion. Kräver fler lyssningar och en bättre anläggning än de kassa datorhögtalare jag har för tillfället. Kanske ett lite "atonalt" trombonsolo?

Din musik håller hög klass. När skall P3-lyssnarna få upptäcka detta?

Postat (redigerat)
Oj vilken kreativitet! Du prånglar ut nya låtar innan jag hinner lyssna klart på de gamla.

Gillar detta. Snygg, "catchy" refräng och ett oväntat ackord på andra stavelsen i "beside" ger låten lite jazzfeeling. Sticket i moll bryter av helt rätt och letar sig smakfullt upp till refrängen igen. Jag ger mig nog ut på djupt vatten om jag skall bedöma sättning, arrangemang och produktion. Kräver fler lyssningar och en bättre anläggning än de kassa datorhögtalare jag har för tillfället. Kanske ett lite "atonalt" trombonsolo?

Din musik håller hög klass. När skall P3-lyssnarna få upptäcka detta?

Tack för lyssningen....Det kanske inte är mainstream direkt men så svårt är det väl inte???

Fortsätt lyssna

Redigerat av karl
Postat

Jag gillar "té" 😳

Kanske lite mer volym på "mässingen" (jag tycker mig höra några fina toner där på slutet) ...

Postat (redigerat)
Jag gillar "té"  🙂

Kanske lite mer volym på "mässingen" (jag tycker mig höra några fina toner där på slutet) ...

Kanske lite i lugnaste laget, jag vet inte,jag är kluven till materialet men tänkte ändå göra ett försök.....har amplitudat upp mässingen(kanske för mycket?) 😏

Tack för lyssningen 😄

Fortsätt lyssna

Redigerat av karl
fregrit (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Tycker bara att du har lite farliga autotune-saker i låten..

På gränsen till att ska låta "med flit" fast ändå inte, liksom.

Snyggt blåsarr i alla fall.

Redigerat av fregrit
Postat (redigerat)
Fan, du har en unik röst. Riktigt bra.

Alla röster är unika 😛 men kul att du tycker om den 😄

Fortsätt lyssna

Redigerat av karl
Postat

Sångljudet är ju skitbra här. Vad har hänt? 😉

Bas/tr/gitarr är väldans otajt på sina ställen. Tror jag sagt det förr, men snart kräver jag att du lånar ihop några musiker, repar ihop 10 av dina låtar och spelar in. Det kommer bli en bra platta som jag köper sen.

Behöver väl inte säga vad jag tycker om kompositionen...

Postat (redigerat)
Sångljudet är ju skitbra här. Vad har hänt? 🙂

Bas/tr/gitarr är väldans otajt på sina ställen. Tror jag sagt det förr, men snart kräver jag att du lånar ihop några musiker, repar ihop 10 av dina låtar och spelar in. Det kommer bli en bra platta som jag köper sen.

Tack för lyssning...

VacUm.......

Jag vet inte men jag ladda hem ett Ambient reverb donationware från smartelectronics och det verkar vara ett ok reverb...men som sagt nästa låt kan bli burkig det vet jag inte,men jag tror jag börjar få lite koll 😆. Hur är det där med att mixa i lurar?.... sen är jag lite på gång att spela in i en "välrenomerad" studio i mitten på Maj. Ska bli kul att under dagtid få fokusera på låtarna och då har jag dragit ihop eller iallafall frågat om några polare som har bakgrund som musiker om dom har lust att vara med och spela på några låtar....så det är på gång 😎

Henke......

Tackar

Fortsätt lyssna

Redigerat av karl
Postat

Tack för lyssning...

VacUm.......

Jag vet inte men jag ladda hem ett Ambient reverb donationware från smartelectronics och det verkar vara ett ok reverb...men som sagt nästa låt kan bli burkig det vet jag inte,men jag tror jag börjar få lite koll 😆. Hur är det där med att mixa i lurar?.... sen är jag lite på gång att spela in i en "välrenomerad" studio i mitten på Maj. Ska bli kul att under dagtid få fokusera på låtarna och då har jag dragit ihop eller iallafall frågat om några polare som har bakgrund som musiker om dom har lust att vara med och spela på några låtar....så det är på gång 😎

Henke......

Tackar

Fortsätt lyssna

Det ser man fram emot att få höra! Verkligen.

Mixa i lurar är ju kanske ingen hit. Jag tycker det är svårt att sätta nivåer med lurar.. Å andra sidan, har man ett par sjyssta lurar så är det ju bättre än en värdelös stereo. Alterera lite fram och tillbaka.

Behöver du bassist till inspelningen så ställer jag upp på direkten.

Postat (redigerat)

Tack för lyssning...

VacUm.......

Jag vet inte men jag ladda hem ett Ambient reverb donationware från smartelectronics och det verkar vara ett ok reverb...men som sagt nästa låt kan bli burkig det vet jag inte,men jag tror jag börjar få lite koll 😄. Hur är det där med att mixa i lurar?.... sen är jag lite på gång att spela in i en "välrenomerad" studio i mitten på Maj. Ska bli kul att under dagtid få fokusera på låtarna och då har jag dragit ihop eller iallafall frågat om några polare som har bakgrund som musiker om dom har lust att vara med och spela på några låtar....så det är på gång 😄

Henke......

Tackar

Fortsätt lyssna

Det ser man fram emot att få höra! Verkligen.

Mixa i lurar är ju kanske ingen hit. Jag tycker det är svårt att sätta nivåer med lurar.. Å andra sidan, har man ett par sjyssta lurar så är det ju bättre än en värdelös stereo. Alterera lite fram och tillbaka.

Behöver du bassist till inspelningen så ställer jag upp på direkten.

Tack för erbjudandet, men om allt går vägen har jag redan en annan klippa där...

men som sagt man vet aldrig när dom inte spelat på ett tag 😎

Fortsätt lyssna

Redigerat av karl

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.