Jump to content
Annons

Motu + mixerbord?


Ragge

Recommended Posts

Hejsan!

Jag är inte alltför het på den här biten.. men jag undrar.. är det inte meningen att man ska ha något mixerbord med ett MOTU externt ljudkort?

Om man vill ha ett mixerbord, hur kopplar man det då till kortet? Blir det sämre signaler till ljudkortet om jag vill använda mej av ett mixerbord?

Tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är väl snarare så att du _inte_ behöver ett mixerbord när du har ett ljudkort med massa ingångar. Eller missuppfattar jag dig?

Om du har en mixer med låt säga 2 stereo-utgångar till högtalare, och 1 stereo-utgång via en subkanal, så kan du ju sköta volymen till dina högtalare via masterregeln och det du vill spela in till datorn via sub-utgångarna. Hmm. jäklar vad kass man är på att förklara. 🙂

Vad har du för mixerbord?

Redigerat av ChrioN
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett litet och dåligt just nu.. men jag ska införskaffa nya grejjer nu.. har en Alto S6 för tillfället =)

Men jag tänkte för att kunna använda mej av mixerbordets EQ och andra effekter..

Hur får jag ihop MOTU kortet och mixern på ett fint sätt?

För jag vill helst ha ett mixerbord med i leken

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du vill använda mixerbordets EQ osv så måste du lägga ut rätt mycket pengar på ett bättre mixerbord för att det ska låta bättre än dina mjukvarupluggar.

Eller du kanske vill mixa allt på bordet? Då måste du ha ett bord med 24 (och uppåt) kanaler beroende på vilken musik du gör. Det som du får om du mixar på bordet är mer fysiska knappar/rattar/reglar som kan tyckas skönare och en analog summering som du skickar tillbaka som en stereofil till datorn om du vill.

Spelar du endast in en signalkälla åt gången är externa micpreamps ett bättre val och sedan mixa i din sequenser i datorn.

MoTu gör väldigt bra kort. VIll du ha många in/ut så kolla på MoTu 24 in/out annars är 2408:an även bra :rolleyes:

va det ungefär det du undrade över?

PS. Alto S6:ans EQ suger stenhårt. ANVÄND ICKE!!!

DS.

/Micke

Redigerat av lavrell
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...