Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

? Märklig fråga som jag inte vet vad jag ska svara på.. Pluggarnas GUI brukar öppna sig automatiskt varje gång de laddas.

Vad har du för Cubase version? Har du kikat igenom Getting started så du kan grundläggande funktionalitet i programmet?

Postat (redigerat)

Samma ställe som du öppnar alla paneler för alla pluggar, rektangeln med typ som en pil i...

Finns i vänsterkanten när du markerar aktuellt spår...

Redigerat av D200
Postat

Jag har cubase 5. Groove agent brukade komma upp automatiskt men slutade plötsligt. Jag trycker på gulmarkerad edit instrument, vilket jag tror är rätt ställe att klicka på....? Men inget händer. Frustrerande. Fick tips att klicka på F11 och då komma kontrollpanelen upp, men det funkade bara en gång. 🙁 Får kolla på youtube antar jag...

Postat (redigerat)

Vad du kan prova göra är att minimera själva projekt fönstret.

Kan hända att Groove Agent hamnat bakom rutan.

Kolla även längst ut med kanterna, kan ligga gömd nere i något hörn.

Kolla också om det är rätt bland inställningarna.

File - Preferences - Vst - Plugins : Där ska "Open effect editor after loading it" vara i kryssad.

Om den är i kryssad då ska vst instrumentet (tex groove agent) poppa upp automatiskt när du laddar in det.

Om den inte är i kryssad så laddas instrumentet men poppar inte upp.

🙂

Du ska trycka på F11 och ladda Groove Agent.

Efter det trycker du på knappen bredvid som första bilden visar (om inte groove agent visas)

http://www.soundborn.com/1.jpg

På mixerbordet kan du även öppna Groove Agent genom att klicka på en knapp

http://www.soundborn.com/2.jpg

Redigerat av Tilly

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.