Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Allt som oftas är jag på jakt efter det perfekta ljudet, vilket för mej betyder: Mkt närvarande, tjockt, skarpt men ändå utan s-ljud.

För att ge er en bättre bild av vad jag söker så ladda ner detta:

Det är snippets till Frondas nya skiva, hans ljud är så extremt bra!

Man kan höra basen i rösten, samtidigt som det är skarpt och tjockt.

Det jag spelar in med för tillfället är:

Kompressor: DBX 166xl

Preamp: Studio Projects VTB1

Mickrofon: Studio Project B1

Ända gången jag snuddade på det ljudet var när jag kämpade mej med massor av dämpning i rummet. Men det jag vill veta är om någon har lite tips på hur man ska skära i frekvenserna för att ha basig och skarpt samtidigt? och allt annat ni kommer på när ni hör snippetsen.

Skrev kanske aningen flummit eftersom jag är mkt trött, men jag hoppas jag gjort mej förstådd iaf...

Ha de bra

Annons
Postat

först o främst tycker jag frondas nya är totalt värdelös o under markoolios klass, ljudet är väl inte så förträffligt heller.. sen har jag för mig att dom har en ganska stor studio till sitt förfogande, du får väl maila han o fråga. annars får du ju eqa efter örat, ganska mkt diskant bör du ha iaf.. sen kan du ju svepa frekvenser för bästa de-essing eller helt enkelt ta nått preset i nån plugg som låter hyffsat. o komprimera hårt pilla o dona, men utan bra inspelning är de kört

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.