Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tror ni en sån håller att slå lite på? Eller är de lika usla som mickstativen?

http://www.thomann.de/se/millenium_md_2210a_grosse_trommel.htm

Billigt ju. Ett mindre frontskinn än på den där kostar mer på Börsen än hela den där mördartrumma. Jag behöver nåt att sätta kaggepulsen med i mina enmanslåtar, och avskyr alla elektroniska blip blop plojty plojty chips. Samt att jag är för ding för att fatta hur man får dem att slå på en första-maj-bastrumma. Trummaskinen kan ju inte spela i otakt heller som det ska vara i riktig musik.

Ka.doff, Ka-dow-boff-stomp - 55

PS: Tänk vad coolt att supa sig full och gå genom Ljusne och slå på den där. Hårt strippad marchorkester!

• Gilla 3
Annons
Postat

[...]

PS: Tänk vad coolt att supa sig full och gå genom Ljusne och slå på den där. Hårt strippad marchorkester!

Now that would be a sight for sour eyes 😆

OnT: ett alternativ kan ju vara att raida din lokala musikkår och höra om de kanske har någon kul multi-extra-hyper-ommpfh-plus-trumma på sitt gamla lager.

Skadar ju aldrig att fråga 🙂

Vänligen,

CHAE

Postat

• inkl. 30 dagar pengarna tillbaka garanti
  • inkl. 3 år Thomann-Garanti

Måhända att den är billig men jag tror säkert att en sådan håller ett tag. Hur full ämnar du att bli? 🙂

Postat

Haha, jag har slutat sprita. Jag hamnar i extas av musiken. skrattar och gråter, darrar på rösten, den stockar sig helt och tystnar.... Snorn rinner och jag är lycklig. Jag har nyss gjort min hittills sorgligaste version av Blott En Dag. Bastrumman kommer att behövas till andra låtar som "Här är den sköna sommar" och "Sjösala vår"

Jag har redan blivit lovad att låna en av Musikskolan, men jag tror jag beställer en sån där direkt. Skulle passa mig mycket bättre att bonka med de där hejarna eller vad de heter, än att stampa med foten på en kagge.

Postat

Det här är väl lite mer lämpad utrustning för dig Nilsson? 🙂IMG_1302.jpg

Postat

Tjoff! är allt jag har att säga om en sån!

Postat

Det här är väl lite mer lämpad utrustning för dig Nilsson? 🙂IMG_1302.jpg

Han gör samma som jag, bara det att han "lägger alla tracks" på en gång i realtid. Nonn komma noll, extra-noll latency. 🙂

Postat

Jag måste säga att jag skrattade när jag läste den här tråden 😄

Postat

Jag ska skicka efter bastrumman nu. Det är inget att fundera på. På första Maj kan man ju gå bredvid orkestern och dunka sambatakt, det tycker de säkert är jättekul.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.