Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej Alla,

Tänkte införskaffa en maschine för liveframträdanden i samband med att man dj:ar. Då vi är två i konstellationen så tänkte jag att det kunde vara ett kul tillägg. Frågan är då vad är skillnaden på dessa två och motiverar priset att skaffa den stora varianten med funktionerna mot mikro.

Vi lirar House och elektronisk musik. Någon som har erfarenhet att använda produkten i liknande sammanhang. Är det hög inlärningströskel så att säga.

Tacksam för svar!

Annons
Postat

Jag har själv nyligen börjat använda Maschine och jag resonerade att den större kontrollern är värd de lite mer pengarna så man får mer reglage på samma. Smidigare än att ha massa olika kootrollers för olika saker.

Jag ahr inte hunnit använda det så mycket ännu, men är riktigt nöjd med den i alla fall. Med fler rattar att vrida på blir det ju mer man kan leka med live 🙂

• 2 veckor senare...
Postat

Jag har själv nyligen börjat använda Maschine och jag resonerade att den större kontrollern är värd de lite mer pengarna så man får mer reglage på samma. Smidigare än att ha massa olika kootrollers för olika saker.

Jag ahr inte hunnit använda det så mycket ännu, men är riktigt nöjd med den i alla fall. Med fler rattar att vrida på blir det ju mer man kan leka med live 🙂

Tack för svaret. använder du även för att göra musik själv? funderar på att använda den med logic med om det funkar bra, för att göra slingor med hihat å kick m,m. testa det?

Postat

Jag har nu använt den både för att styra Traktor med och för att göra egen musik.

Jag har inte spelat in något så som du beskriver men jag har ju satt upp ett trumset så och spelat lite för att testa mig fram lite 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.