Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

När vi mutar mutas även hörlurarna går det att ställa in?

Sedan får vi ingen signal när vi kopplar med teleplugg i input-portarna men xlr funkar alldeles utmärkt i samma port. Vad är felet?

Annons
Postat

Om du trycker på "mute" på själva kortet, så tystnar hörlurarna? Låter konstigt.....

I Mix Control måste du ställa in instrument/line osv. Kolla där och ändra på rätt kanal så borde det funka med teleplugg.

Postat

Om du trycker på "mute" på själva kortet, så tystnar hörlurarna? Låter konstigt.....

I Mix Control måste du ställa in instrument/line osv. Kolla där och ändra på rätt kanal så borde det funka med teleplugg.

Ja men problemet är att jag inte hittade valet instrument/line.

Och svar ja när jag trycker på muteknappen på själva kortet eller muteknappen i mjukvaran (vilket samma) så mutar den allt även lurarna.

Postat

Tror du måste välja "Preamps" i MC för att kunna ändra line/mic/instrument:

Focusrite_LiquidSaffire56_02.jpg

Japp! Fast det du visar är bara till kanal 1 och 2 men det är val på de andra ingångarna med bara jag som var trött och dum innan. Däremot får jag inte i ordning på mute!!

Postat

Fast det du visar är bara till kanal 1 och 2...

Tittar du lite längre till höger ser 3, 4, 5, 6, 7, 8 och där tror jag nog att du kan välja olika.

Postat

nu läste du inte vad jag svarade!

Postat

Nja, bilden visar ju egentligen alla kanaler, så det är ju inte bara 1 & 2. 😉

Huvudsaken är att du hittat det och fått det att funka.

Vad gäller mute som stänger av både monitorer/hörlurar har jag tyvärr inget svar på. Jag måste kolla själv hur det funkar på mitt kort, men jag är ganska övertygad att jag tryck på mute-knappen och fortfarande hört i hörlurarna.

Har du testat något av monitor-presets:en?

Postat

Nja, bilden visar ju egentligen alla kanaler, så det är ju inte bara 1 & 2. 😉

Huvudsaken är att du hittat det och fått det att funka.

Vad gäller mute som stänger av både monitorer/hörlurar har jag tyvärr inget svar på. Jag måste kolla själv hur det funkar på mitt kort, men jag är ganska övertygad att jag tryck på mute-knappen och fortfarande hört i hörlurarna.

Har du testat något av monitor-presets:en?

Ja jag fibblade runt lite där men ska kolla igen när jag är nere i lokalen.

Lite jobbigt att inte ha internet där nere.

Postat

Ja jag fibblade runt lite där men ska kolla igen när jag är nere i lokalen.

Lite jobbigt att inte ha internet där nere.

Det löste sig! Fick hålla ned shifttangenten samtidigt som man tryckte på knapparna till hörlursutgångarna så de blev gråmarkerade. Galet men så var det!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.