Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ny dator, ny daw och nya "trummor", så det är mycket som ska sitta ihop.

Jag har installerat Reaper och Superior Drummer och kan lyssna på beats i Toontrack solo och jag kan drag-and-droppa därifrån in på ett midi-spår i mitt Reaper-projekt. (Jag kan även spela in och spela upp riktiga instrument.)

Men jag får inte något trumljud i Reaper. Jag har pillat in "C:\Program Files\VstPlugins;C:\Program Files (x86)\VstPlugins;C:\Program Files;C:\Program Files\VstPlugins\Toontrack\64bit" i inställningarna för vst-path.

Det är ju en massa år sedan jag fixade förra datorn, och hur fan jag fick till det då kommer jag inte ihåg. Hur kopplar man midi-spåret till SD?

Annons
Postat

Med risk för att det är en dum fråga, men du har väl lagt in pluggen i ett spår och sett till att den är aktiverad?

• 2 veckor senare...
Postat

Har äntligen tid att sitta ner ett tag igen.

Jag har lagt SD-trummor mha drag-and-drop. Nu ligger det alltså en massa "beat-rutor" efter varandra i kronologisk ordning. Då jag ville öka tempot lite på låten så klickade jag helt enkelt in ett nytt högre BPM-värde i rutan i "Transport Bar", men då blev det iofs snabbare trummor, men varje "beat" ligger kvar på samma tidpunkt - så ökar jag från 120 till 160 bpm så blir det trummande i 160 i några sekunder, sedan tyst i en sekund, sedant trummor några sekunder etc.

Det kan ju inte vara meningen att jag ska behöva flytta varje trumsnutt manuellt varje gång jag vill justera tempot.

Eller är det meningen att man ska använda "play rate" för att justera tempot?

Postat

Gå in på project settings (alt + enter) ändra timebase for items/evelopes/markers

Postat

Aha, det blev ju mycket bättre!!! Tack för snabbt svar.

(Det är mycket nytt att ställa in och lära sig med ny dator, ny daw, nya "trummor".)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.