Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå!

När jag vid de relativt enstaka tillfällen köpt elektronik i lösvikt (halvledare, resistorer osv) så har jag nästan alltid vänt mig till ELFA. Naturligtvis för att deras butik fanns "runt hörnet" här i linköping.

Nu har butiken slagit igen, och man hänvisas alltså till web-butiker. ELFA finns förstås på nätet, men finns det någon anledning att köpa av någon annan som kanske är billigare eller på annat sätt bättre?

Någon med erfarenhet?

... och det handlar inte om miljoner, men väl hundralappar.

Annons
Postat

Jag kollar alltid först på electrokit, helt klart billiga, men de har inte allt. T.ex vissa fina kondingar eller trafos brukar jag handla på eBay, eller i värsta fall ELFA (dyra)

Postat

Electrokit har otroligt snabba leveranser. När du tryckt på skicka kan du gå direkt till brevlådan och hämta prylarna 🙂 Problemet är att sortimentet är lite fattigt.

Kolin

Postat (redigerat)

Sen finns det ju Tube Town också.

http://www.tube-town.net

Fan, det är nåt med tyskan... Jaa soo ach soo atchoo... haben sie jaa den RÖHREN mutter?! ...

Brukar du handla därifrån? Det såg ut som en del tunga prylar, inte exakt vad jag var ute efter denna gång. Allmänt så kan man ju förstås handla ifrån "nånstansieuropa"... om man inte måste ha grejerna i morrn.

Tack terror för tips oxå (även om de inte alls hade "mitt" sortiment).

Nu blev det elfa i alla fall denna gång; elektrokit hade inte ett speciellt eprom, och jag iddes inte med två kundvagnar och dubbel leveranskostnad. Men allmänt så ser elektrokit synnerligen trevligt ut, så jag tackar igen för rekommendationerna.

Mata gärna på med fler tips om var man shoppar, det är aldrig fel med alternativ.

tjing

Redigerat av Vallhagen
Postat

Fan, det är nåt med tyskan... Jaa soo ach soo atchoo... haben sie jaa den RÖHREN mutter?! ...

Ja, visst är det ball. Lite parodi på nåt sätt. 🙂

Men om du klickar på lilla engelska flaggan så .... voilá! (fast på engelska)

Brukar du handla därifrån?

Har köpt rör därifrån. Funkade bra.

Kom på att jag i höstas köpte komponenter härifrån när jag skulle modda min TS-9: http://www.banzaimusic.com

pme (oregistrerad)
Postat

Elfa på nätet är hopplöst. Man får bara handla saker de har på lager i sverige.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.