Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Håller på med MainStage där jag lagt loopar, backtracks och ljudeffekter och annat bra att ha för livebruk.

Det är enkelt att köra programmet och det är ju väldigt snyggt och lätt att skapa ett passande utseende.

Dock saknar ju programmet midi och jag undrar om det finns något annat program som hanterar både midi och ljudfiler och effekter på ett smidigt sätt för livebruk? Något som man lätt kan skapa låtlistor i och få flödet att rulla smidigt live.

Eller är MainStage helt enkelt det enda alternativet?

Givetvis är det Mac jag pratar om.

Annons
Postat

Ableton Live, eller Ableton Live Intro, kostar en del men det smakar därefter.

Men samtidigt - visst finns det midi i MainStage. Vad vill du göra?

Postat

Ableton Live, eller Ableton Live Intro, kostar en del men det smakar därefter.

Men samtidigt - visst finns det midi i MainStage. Vad vill du göra?

Jag vill kunna ändra effekter under låtens gång, typ lägga på delay på sången på vissa ställen i låtarna eller göra automatiska program change. Låtarna går med backtracks/loopar, så det är audio som rullar hela tiden. Men på vissa ställen vill man kunna styra effekter automatiskt utan fotpedaler eller midi controllers manuellt.

Postat

Men det går ju inte att köra midi-händelser under låtens gångi MainStage. Det är det jag saknar.

Postat

Som jag skrev lite tidigare i inlägget: Jag vill kunna ändra effekter under låtens gång, typ lägga på delay på sången på vissa ställen i låtarna eller göra automatiska program change. Låtarna går med backtracks/loopar, så det är audio som rullar hela tiden. Men på vissa ställen vill man kunna styra effekter automatiskt utan fotpedaler eller midi controllers manuellt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.