Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hello! Programmet som jag använder är ProTools, men vet ej om det spelar någon roll.

Iaf, jag är ute efter en ny datormus. Nu när jag mixar och så, vill jag gärna ha en mus som man kan scrolla/rulla åt sidan med. För när jag scrollar neråt, så rullar det ju.. neråt. Och man har ju mycket mer i sidled, än det som får plats på skärmen. Och man vill kunna rulla åt sidan också, så det så.

Så, har ni tips på någon bra mus i detta sammanhang? Jag vet ju att mac möss har det, men jag har en pc. Tips tips tips? 😄

Annons
Postat

Mighty mouse funkar dock på PC också, skulle dock inte kunna rekommendera den med gott samvete.

• 2 veckor senare...
Postat

Det måste väl finnas massor härute som använder protools eller annat musikprogram med PC? Har ni en mus som kan fixa det mesta, eller väljer ni att själva dra åt sidan?

Postat

Jag tycker Apples Magic Mouse faktiskt är riktigt bra. Det kändes lite sådär i början, men nu när jag har vant mig vid den så kan jag inte vara utan den.

Någon sa att mighty mouse funkade till PC och då kanske även magig mouse gör det? Jag vet inte riktigt 🙂

Postat

Magic Mouse måste vara en av Apples sämsta produkter. Multitouch i all ära, men ergonomiskt sämre mus får man leta efter.

Sidledsscroll finns på många möss, men då trycker man mushjulet åt sidan istället för att rulla. Visserligen blir det hackigare och inte lika snabbt som att scrolla med ett dedikerat hjul. Men möss med två hjul är tyvärr rätt ovanligt idag.

Konvertera till Mac? 😉

Alla möss (inte bara Apples) går att sidledsscrolla på Macen med mushjulet när man håller Shift-tangenten.

Postat (redigerat)

Fattar inte varför folk gnäller om Magic Mouse? Visst nu har man inga dasslock till händer. Men jag stör mig inte alls på den!

Klockrent att bara glida med pekfingret över musen (hur kinky lät inte det där 😉 ) Och hela arrange åker med upp & ner och i sidled.

Och sen med kombination med CMD, ALT, Ctrl och Shift så blir arbetsflödet snabbt!

Redigerat av KillwithSkill
Postat

Magic Mouse måste vara en av Apples sämsta produkter. Multitouch i all ära, men ergonomiskt sämre mus får man leta efter.

Din åsikt som får stå för dig. Jag gillar den.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.