Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Kör ett par aktiva m-Audio monitorer mot min MacBook Pro. Kör idag XLR - 3.5mm kontakt men undrar om det finns för/nackdelar med att köra TS - 3.5mm istället? Allt sitter anslutet till ojordade uttag.

Vad skulle ni valt i denna setup?

Kör med Airport Express ibland men har något problem med distortion då. Misstänker dock Airfoil då det inte distar med iTunes och inbyggda Airtunes.

Tolkar jag Apple rätt att om jag ansluter XLR till mina högtalare (balanserad ingång) mot min dators 3.5mm som är obalanserad så kan det orsaka brum och jordloop?

http://support.apple...US&locale=en_US

When balanced or grounded audio equipment is connected to the sound output port on the Power Mac G4 (Mirrored Drive Doors) computer, you may hear a humming or buzzing noise. This is caused by what is known as a ground loop.

Redigerat av Pantera
Annons
Postat (redigerat)

Från datorn har du obalanserade utgångar, så om de nuvarande XLR-kontakterna är rättkopplade, finns det ingen som helst anledning att ändra något, utan det blir precis samma resultat.

Rättkopplade? Ja det låter ju så det antar jag 🙂 . Kabeln är köpt, inte hemmafixad. Jag får något skräp med i signalen när jag kör Airport Express jämfört med kabeln direkt in i datorn. Ljudet spricker även på låga nivåer ibland.

Redigerat av Pantera

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.