MRS8 Postat 5 mars 2012 Dela Postat 5 mars 2012 Hur i ... lyckades man "hoppa över" Windows 3.11? känns rätt bra att jag sluppit 3.11 däremot gick det att få w95 att se ut som 3.11 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 5 mars 2012 Dela Postat 5 mars 2012 2 frågor.. 1) OM jag installerar skiten på min datorn, försvinner mitt win7 samt allt annat jag har på datorn? 2) hur fungerar alla pluggar (vst ect), musikprogram, bildredigeringsprogram och allt annat mys? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 5 mars 2012 Dela Postat 5 mars 2012 om du installerar på samma partition svar ja...skapa en ny partition.. då kan du köra dual boot. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 5 mars 2012 Dela Postat 5 mars 2012 om du installerar på samma partition svar ja...skapa en ny partition.. då kan du köra dual boot. är de avancerat?:S är ingen jättehöjdare på just sånt här ^^ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 9 mars 2012 Dela Postat 9 mars 2012 Verkar som det kommer fram allt mer negativa intryck...IDG sågade ju windows 8... Jag är också väldigt skeptisk till att blanda metro och aero.. blir mycket jobbigt att flippa mellan metro och aero..Detta känns som en halvfärdig lösning på någotvis... Det tråkiga är ju att om dom nu skulle släppa en version av windows 8 för icke-touch utan metro, då skulle nog många bli besvikna... känns som utan metro är det windows 7.5 ... nej microsoft får nog tänka till lite nu om dom inte vill att win8 ska floppa rejällt, kritiken är massiv, det enda folk verkar bergära att man själv kan konfigurera t.e.x så finns det en hack som gör att man får tillbaka start menyn, borde finns inställningar som gör att man slipper använda metro...Detta är EN enkel lösning på problemet..det är helt otroligt att microsoft själva inte inser detta.. När man installerar windows bör man också få välja om man vill installera metro eller inte.. så länge man själv kan bestämma..tror jag alla kommer bli nöjda.. men som det är nu måste man med olika hack göra windows 8 som man vill ha det.. Dom borde inte tvinga på folk metro som absolut inte vill ha det...vissa kommer ha mer använding av det en andra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BurninSven (oregistrerad) Postat 9 mars 2012 Dela Postat 9 mars 2012 Om det bara går att installera skiten så kan jag berätta att win 8 funkar skitbra oavsett vad IDG snackar om dom yrar i nattmössan. Problemet är bara som vanligt att MS grejor strular. Men om man har tur och lyckas få dit det så rullar det på riktigt najs. Nu går jag ut i garaget och skickar hammarhelvetet i den här hårddisken. Tråkigt att dom är dyra nu bara men jag skickar räkningen till Bill. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pico Postat 13 mars 2012 Dela Postat 13 mars 2012 https://www.virtualbox.org/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 13 mars 2012 Dela Postat 13 mars 2012 1) OM jag installerar skiten på min datorn, försvinner mitt win7 samt allt annat jag har på datorn?Du ska aldrig installera en preview av ett OS på en dator som har betydelse för dig. Det är kanske kul att testa nya grejer - men du kommer att stöta på problem. Vill du testa, så gör det på separat dator där du inte har något viktigt - eller installera i en virtuell maskin med t ex Virtualbox som Pico föreslår. PS. Jag har använt Developer preview av Win8 - och jag håller med i mycket av kritiken mot Win8. Visst kan vi acceptera att det finns 2 stycken olika Internet Explorer i datorn - men nog tycker jag att det jag bokmärker i det ena Explorern borde finnas i den andra också och vice versa. Det är mycket som är ologiskt, trögt att hantera med datormus och som är ruskigt fult till på köpet. Jag är mållös över att Microsoft inte ens hade någon utvecklare med grundläggande kunskap i färglära som kunde påpeka att t.ex. marinblå text inte gör sig så bra på grönturkos bakgrund. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BurninSven (oregistrerad) Postat 14 mars 2012 Dela Postat 14 mars 2012 (redigerat) Givetvis så ska man installera på en egen hårddisk, dual boot finns det ju egentligen ingen riktig användning för då F8 knappen låter dig välja boot hård disk på dom flesta PC. Men (det enda) problemet jag har det är att win 8 låser mitt bios lite så jag får mecka lite med att få igång mina osx hård diskar vilket osx inte gör. Så det är lite komiskt och på samma gång ironiskt att osx kan samexistera med win på en PC men inte tvärt om. I övrigt så ger win 8 i alla fall mig ganska mycket mac feeling och kritiken mot att det liknar android och tablet stuket blir lite larvig då det bara handlar om att vänja sig samt att jag tycker mig ha läst att nånstans att man kan stänga av det. Om man hittar stäng av knappen/menyn i nedre vänstra eller i nedre högra hörnet kanske inte är jätteviktigt. Tvärt om så funkar i princip allt riktigt bra och det då till och med med win 7 drivare för en del av min hårdvara. Tex mitt gamla ångmaskins M-Audio Delta 44 ljudkort och mitt Black Magic Design capture kort funkar bra och då även med win 7 drivare. Mixbus, wirecast, skype, ooVoo, Google + Hangouts, Chrome, Explorer, Opera funkar. Många av dessa är ganska krävande när det gäller video. I övrigt så har jag inte laddat hem nånting utan den kör på det som kom med win 8. Asus P6T SE, i7 930, Sata diskar samt Sapphire HD 5750 grafik kort. Kan ge mig sjutton på att det kommer att funka att köra tre skärmar oxå utan nedladdnigar. Det här är ju ändå en beta, så med tanke på det så ser det riktigt lovande ut. Jag gillar både osx och windows så det här är bra nyheter för mig i alla fall. Sa jag föresten att jag säljer mit win 7, tror inte det 😄 . Finns under säljes och priset kan diskuteras. Redigerat 14 mars 2012 av BurninSven Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.