FiaDeadbeat Postat 29 februari 2012 Dela Postat 29 februari 2012 Har precis köpt ett ljudkort, focusrite saffire 6 usb men lyckas inte installera det. Känner mig riktigt korkad eftersom att så fort jag googlar på det kommer det upp beskrivning om ljudkortet där det står att det är riktigt lätt att installera. Någon som kan hjälpa mig?! 😮🤪 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Procedomani2 Postat 29 februari 2012 Dela Postat 29 februari 2012 Och du ska installera det på??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FiaDeadbeat Postat 29 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 29 februari 2012 min pc... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 29 februari 2012 Dela Postat 29 februari 2012 (redigerat) Har du konsulterat manualen någonting? Sid. 5 och framåt Vänligen, CHAE Redigerat 29 februari 2012 av CHAE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 29 februari 2012 Dela Postat 29 februari 2012 Från manualen "PLEASE ENSURE THAT YOU RUN THE INSTALLER BEFORE CONNECTING SAFFIRE 6 USB TO YOUR COMPUTER " Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FiaDeadbeat Postat 29 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 29 februari 2012 Ja, jag har läst, det som är problemet är att filen "saffire 6 usb setup.exe" inte kommer fram... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 29 februari 2012 Dela Postat 29 februari 2012 http://www.focusrite.com/products/audio_interfaces/saffire_6_usb/downloads/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FiaDeadbeat Postat 29 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 29 februari 2012 Läser något om att man ska välja saffire till sin daw, vad menas med detta? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Casperfren Postat 29 februari 2012 Dela Postat 29 februari 2012 Daw är typ programmet i detta fallet, i tex cubase. Devices>Device setup > saffire Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FiaDeadbeat Postat 29 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 29 februari 2012 Han i musikaffären sa att programmet som följde med ljudkortet var saffire, är jag helt blåst nu? Och hur ska jag komma till "devices"? Känner mig såååå dum i huvudet..... 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 29 februari 2012 Dela Postat 29 februari 2012 (redigerat) Hm, försöker mig på en gissaning här men... Focusrite brukar bundla sina pryttlar med en "light"version av DAW:et Ableton. Kolla runt bland skivorna du fick med kortet och kika om du hittar någon med texten "Ableton Live Lite" alternativt "Xcite+ software bundle" någonstans. Återkom gärna. Njaa ni kanske missförstod varandra men "Saffire" är produktnamnet på ljudkortet. "Ableton" är programvaran för musikproduktion. Vänligen, CHAE Edith: lade till lite... Edith #2: Jupp Xcite+ Software Bundle Featuring a host of royalty-free loops and samples, a full-fledged soft-synth and Ableton Live Lite 8, providing an affordable upgrade path to Ableton Live. Redigerat 29 februari 2012 av CHAE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FiaDeadbeat Postat 29 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 29 februari 2012 AHAAA! har hittat den ableton nu, klickar på den skivan snurrar och sånt, men inget händer, men nu trycker jag på rätt grej i alla fall. Som ni säkert förstår är detta min första hemmastudio..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FiaDeadbeat Postat 29 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 29 februari 2012 Verkar fungera!!!!! YES! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 29 februari 2012 Dela Postat 29 februari 2012 [...] Som ni säkert förstår är detta min första hemmastudio..... Kool & the Gang, vi har alla varit där. Verkar fungera!!!!! YES! 🙂 Sweet 🙂 Läs manualen noga, följ instruktionerna i tur och ordning, var metodisk så kommer det här att lira fortare än kvickt. Vänligen, CHAE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
novation (oregistrerad) Postat 29 mars 2012 Dela Postat 29 mars 2012 (redigerat) Funderar på detta kort till min surf/spotify/film-dator. Lite overkill kanske för det men BassStation VST ingår? Den vill jag isåfall installera på min studiodator, borde funka? Redigerat 29 mars 2012 av novation Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.