Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej! 🙂

Àr inne pÄ att köpa nÄgon av följande interfaces:

M-Audio Fast Track C400

M-Audio Fast Track Pro

Prosonus FireBox

Har kollat pÄ M-Audio Fast Track Pro ett bra tag och tÀnkt skaffa en men sen kom en kompis och sa han tÀnkt sÀlja sin FireBox, och nu sÄg jag C400 i Studio-tidningen, sÄ vet inte riktigt vad jag ska satsa pÄ.

NĂ„gra tips?

M.V.H

Tobias

Edit:

SÄg nu att jag lagt det i fel kategori. Ber om ursÀkt för detta och hoppas nÄgon mod kan flytta trÄden.

Redigerat av Sandies90
Annons
Dorma (oregistrerad)
Postat

Satt pÄ en firebox tidigare, mitt första externa ljudkort för musikproduktion. Kortet krÄnglade extremt mycket och det tog lÄng tid innan jag överhuvudtaget fick skiten att funka. Tillslut började rattarna att krÄngla och jag fick byta skiten, bytte dÄ emot ett M-AUDIO Fast Track Ultra:

http://www.m-audio.com/products/en_us/FastTrackUltra.html

Kan rekommendera det oerhört mycket, inge krĂ„ngel alls och det fungerar mycket smidigt. Köp! 🙂

Postat

Köp inte Fast track pro om du vill slippa bekymmer. Den har ett vÀlkÀnt fel som gör att den tappar kontakten dvs det blir tyst Àven fast daw ger utslag. Kolla avids forum. Jag köpte den ihop med MP9 och det bara jÀvlas. Kommer nog att gÄ över till firewire.

Postat

Prosonus Àr körd, fasttracken ocksÄ, nÄgon som hunnit prova c400 eller 600. De recensioner som jag hittat verkar definitvt lovande.

Är det nĂ„gon idĂ© att byta upp sig frĂ„n ett Line6 UX2 eller mĂ€rker jag ingen skillnad alls ljudmĂ€ssigt? Menar dĂ„ förstĂ„s preamps och sĂ„.

C400 har ju förstÄs en del funktioner som skulle vara trevliga i sig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.