Jump to content
Annons

kan inte ändra tempo i pt9

evilrocker

Recommended Posts

Trodde jag hade rätt bra koll i pt men nu har jag nog strulat till något.

Sitter och jobbar med en låt och har proggat trummorna till den, och kände

att jag måste höja tempot, men det går inte. Gridden flyttar sig inne på midieditorn

när jag ändrar tempot men allt spelar vidare i 138bpm... nej dirigenten är inte

aktiverad, har även försökt att på själva spåret ändra tempo i editfönstret men det går inte.

Någon... hjälp...

Dela på andra sajter

Annons

Har du valt tics? Ej samples

Med vänlig hälsning

Anders

Du menar när man skapar instrument-spåret? Jag har aldrig förut ändrat något när jag skapat det, i samma

session gick det att ändra tempo i senast igår. Idag så letade jag efter alt + 0 -kommandot för att få upp

quantize-sidan, då tryckte jag alt + ett gäng olika kombinationer så jag har väl fuckat någon inställning.

Dela på andra sajter

Nopes va inte det, fan fick exporetera allt och skapa ett nytt projekt morrr

Varför ska datorer krångla? Igår när jag körde på macen så dök helt plötsligt ett meddelande upp (mitt i när jag jobbade med ett projekt) att det inte gick att spara.... va fan inte ens macar e safe från problem.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.