Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Jag har en rörstärkare som har lite problem..

Den fungerar klockrent i ungefär 3-4 minuter =) sen blir ljudet grumligt och låter som väldigt långsam tremolo.. Vad kan jag göra för att få reda på felet? Kan det vara nåt rör eller är det nån annan komponent?

Tacksam för alla tips MVH // Micke

Annons
Postat

Japp, säkert rören. Ta med den till någon musikaffär och be dem byta ut alla rör. Detta är för övrigt någonting man bör göra med jämna mellanrum. Skulle inte detta vara anledningen till det fel Du beskriver är det ändå dags att byta dem. Funkar inte detta, lämna in stärkaren på reparation.

Postat

Tjenare!

Jag skulle rekommendera att först prova att byta slutstegsrören (de stora rören) de slits mest och det är troligast att det är dessa rör som har gett upp.

OBS!

Glöm inte bort att kontrollera BIAS spänningen till nyligt bytta slutstegsrör.

A.D

Postat

nämen asså det är ingen inställning.. efter några få minuter tappar den trycket och liksom orkar mindre för varje minut, till slut låter det som en riktig mes skit asså.. men tack för alla tips, ska pröva!

Men hur hittar jag rätt rör då? Är det inte olika rör till olika rörstärkare?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.