Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag jobbar med ett band som vill ha in-ear system, som ska funka för både stor festivalscen såväl som intim klubbscen. Vi letar efter ett system som är pålitligt och smidigt. Bra budget finns.

Har ni några tips/erfarenheter att dela med er av?

Mvh Björn

Annons
Postat

Kommer snart få testa mina JH audio. Men en ljudtekniker jag vet om är duktig rekommenderade dem starkt till mig så de kommer nog hålla högsta kvalité. Är samma grundare som Ultimate ears (vad jag fattade det som) men han gick vidare och fortsatte utvecklingen med JH audio. Dock är de ju gjutna, men om bandet är seriösa med sina livegig så.....

MVH

Anders

Postat (redigerat)

Om du vill ha värsta värsta så är det Sennheiser SR2000 som gäller. Det är samma utrustning som man har under Melodifestivalen. Tror dock Sennheiser EW 300 IEM är närmare budgetmässigt. Och det kommer du väldigt långt på. (Viktigast är ändå att Bandet skaffar egna gjutna lurar).

Ring och prata med någon av killarna på Intersonic så kan de guide dig till rätt system för ert ändamål.

Redigerat av Timmartensson
Postat

Finns ingen anledning att köpa 2000-serien om man inte heter Allsång på Skansen.

EW-systemen funkar gott även på festivalscen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.