Oakar Postat 28 februari 2012 Dela Postat 28 februari 2012 Hej Alla! har börjat dj:a en del på en klubb nu och har börjat känna av att hörseln tar stryk. har spelat elgitarr i ett band i några år vilket har bidragit en del till tinnitus, fast att man har skyddat sig. Så vad är bäst? Behöver ett effektivt skydd som inte sabbar för mycket av det man behöver kunna höra när man spelar, samt som funkar bra när man drar på konserter. har läst igenom tidigare inlägg och bellmans produkter ska vara bra? Kan tänka mig att lägga några tusen på detta (ca 1000 - 3000). Tacksam för tips! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drake Postat 28 februari 2012 Dela Postat 28 februari 2012 Bellmans gjutna "musikerskydd" är bra, tycker jag. Framför allt behålls en hel del diskant. Kostar ju ett par tusen förstås, men det är det ju värt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 28 februari 2012 Dela Postat 28 februari 2012 Hur är hållbarheten på dom gjutna? Dom går väl antagligen att tvätta... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oakar Postat 28 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 28 februari 2012 Bellmans gjutna "musikerskydd" är bra, tycker jag. Framför allt behålls en hel del diskant. Kostar ju ett par tusen förstås, men det är det ju värt. Ja kikade på dem. Hur länge har du haft dina? Tänkte även lite på hur bra dom sitter i öronen, ramlar dom ur lätt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IncusStudio Postat 2 mars 2012 Dela Postat 2 mars 2012 Hur är hållbarheten på dom gjutna? Dom går väl antagligen att tvätta... Det går bra att tvätta dem om man tar ut filtret först. Då är det bara silikon kvar som tål en hel del. Man kan nog räkna med en hållbarhet på ca 5-7 år. Ja kikade på dem. Hur länge har du haft dina? Tänkte även lite på hur bra dom sitter i öronen, ramlar dom ur lätt? Eftersom de är formgjutna sitter dom bra, ramlar inte ur lätt. Om du inte har väldigt raka hörselgångar förstås... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
red_house_painter Postat 2 mars 2012 Dela Postat 2 mars 2012 ärligt nu... jag var så full en gång att jag dels (först...) hoppade ut genom ett trasigt fönster. fick skjuts hem till någons lägenhet för att bli avduschad och sen nerbäddad i en säng. jag hade fortfarande mina proppar i dagen efter när jag vaknade upp omplåstrad och bakfull. usch.... och det här var ett bra tag sedan...! ca 7 år senare har jag fortfarande kvar samma gjutna proppar. däremot tappade jag bort filtrena en gång så då köpte jag bara nya. nu när jag använder dem märker jag kanske att de lossar lite i öronen när man svettas mycket vid gig. de gör däremot sitt och jag skulle köpa nya direkt ifall jag tappade bort dem. helt klart utan tvekan den bästa försäkringen för öronen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 2 mars 2012 Dela Postat 2 mars 2012 Öronen kanske har blivit aningen större? De växer väl så länge man lever? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
red_house_painter Postat 3 mars 2012 Dela Postat 3 mars 2012 Öronen kanske har blivit aningen större? De växer väl så länge man lever? jo tills man dör. antagligen ännu längre också 🤪 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pme (oregistrerad) Postat 3 mars 2012 Dela Postat 3 mars 2012 Bellman rekommenderar att man gör nya avgjutningar var 5 år. När man gör avgjutning så ska man ha munnen lite öppen. Jag hade lite för mycket öppet så det sitter lite för hårt. Man kan använda de till annat också. Riktigt bra vid långflygningar tex. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.