Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan.

Jag är en amatör som vill utvecklas inom musikskapandet.

Har testat lite olika mjukvaror som tex: FL Studio, Ableton Live och Reason bara för att bekanta mig lite i snårskogen.

De enda hårdvarorna jag äger är en Alesis Q49 MIDI-keyboard och en laptop.

Är det något mer som krävs för att öppna upp fler möjligheter för mitt producerande?

Finns det någon standarduppsättning av manicker för mig som har för avsikt att endast producera electro/house?

Tacksam för svar!

Annons
Postat

Ett par sjysta vstis är nog inte fyskam.. Sylenth & Massive är nog synthar du ska kolla in. Och vill du snabbt ha ljud som matchar dina genrer så brukar de finnas massor av ljudbibliotek att få tag på till dom här två. Lycka till! 🙂

Postat

Macbook Pro, M-Audio Oxygen 49, Sylenth1 och Massive, är allt jag behöver. Köp ett par sample-skivor och börja även sampla andras låtar. Monitorer och hörlurar också då. Yamaha HS80M och HD-25 Pro kör jag, men det är en smaksak. Kontentan är att du inte behöver massa fancy pants-grejer för att göra bra musik.

Postat

Mycket tack. Näe jag har nog tänkt att det inte ska behövas så väldigt mycket, men vad är det som skiljer Mac mot PC i just detta sammanhang?

Postat

Råder massa mac vs pc krig hela tiden 😛 Tror de kvittar vad du har så länge du själv trivs i miljön, det är huvudsaken. Kolla in vengeance samplingsskivorna också.

Postat (redigerat)

Mycket tack. Näe jag har nog tänkt att det inte ska behövas så väldigt mycket, men vad är det som skiljer Mac mot PC i just detta sammanhang?

Utöver prislappen: Ingenting! Mixarna blir aldrig bättre än den som sitter bakom spakarna. Jag har gjort musik med både PC och Mac, och jag kan inte påstå att det var någon större skillnad. Att jag kör med PC idag beror på att det passar min plånbok bättre.

Edit: Försök aldrig skriva inlägg när du är på väg att somna...

Redigerat av Jetblack

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.