Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har noga installerat CubaseLE4med alla drivrutiner ochuppdateringar, + minZoomH4 och programvara med ASIO från deras hemsida. T o m formaterat o ominstallerat Windows7 som jag använder. Får ändå ErrorCode o playback failed som på bilden. Vad är fel och hur fixar jag det?

post-13007-0-71846400-1330260831_thumb.jpg

Redigerat av Mollyplugg
Annons
Postat

Tack, men har prövat några olika Asio drivers, senast Asio4all och alla sätt att få den o funka på Youtube... Finns det annat ställe att se/ändra inställningar förutom i Cubase LE4s Device setup o VST Connections? Nåt annat som ska ändras?

Postat

"not responding" innebär oftast en konflikt någonstans i datorn som gör att grejerna "hänger sig" och inte hellt sällan har det med fel drivrutiner att göra..

I ditt fall tror jag att det har med nedanstående text att göra ( efter att ha skummat igenom deras hemsida.. jag kan ha missat något )

Supported OS: Windows XP / Vista

Mac OS X 10.4 or later

Så problemet ligger nog i att W7 inte gillar drivrutinerna fullt ut.

Postat

Jo, tack men jag har ju tom formaterat o ominstallerat hela win 7 där Asio4all ska funka? DirectX Full Duplex Driver var den Asion som funkade hjälpligt senast, men hittar ingen bra plats för download?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.