Hordegard Postat 25 februari 2012 Dela Postat 25 februari 2012 Hej! Jag funderar på att skaffa mig ett par Fostex PM0.5 MkII och jag undrar bara om folk här vet bra eller dåliga saker om dessa. Jag är helt nybörjare på att mixa i monitorer (överhuvudtaget) men hade inte tänkt att ta mixningen på för hög nivå ännu. Min bugdet är inte fetast och jag prioterar nog mer att spara till andra saker. Tacksam för svar! MVH Isac Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hordegard Postat 26 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 26 februari 2012 Ingen som har något förflutet med dessa? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
base10 Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Jag har ettpar sådana, är mycket nöjd. Har dock hört från andra att de tycker att det finns en liten svacka någonstans i mellanregistret, som jag hör ifall att jag skulle använda hörlurar efter att ha mixat med högtalarna. Hur som helst så är ljudet tydligt, mitt absolut bästa köp till studion. Inget jag ångrar, har haft dem sedan 2008 och har inte varit sugen på nya högtalare sen dess! Rekommendrar dem faktiskt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signia Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 (redigerat) Har hört dom en gång. Jag gillade dom inte, men det var mest för deras karaktär, inte att dom skulle låta mindre detaljerat eller så. I min bok tillhör dom samma personlighetstyp som de flesta KrK högtalare har, även många Genelec och flera andra märken. Jag upplever dom som oförlåtande, vassa och hårda i ljudet, och ljudet kommer inte "ut" ur högtalar-kabinetten och öppnar upp sig i rummet, utan kommer liksom där inifrån kabinetten hela tiden. Men många kör på det soundet. Genelec 1029 t.ex. är en klassiker, som är väldigt detaljerade, men låter hårt, kallt och instängt enligt min åsikt. Flera på forumet verkar gilla KrK med. Fostex PM är mer åt det hållet än åt motsatta hållet, som jag ser det. Redigerat 26 februari 2012 av Signia Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hordegard Postat 27 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 27 februari 2012 Åh gött! Det viktiga är för mig att de funkar för mig i ett par år minst kanske 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.