Jump to content
Annons

Mängdrabatt på Thomann ?


Ekstasis

Recommended Posts

Är det någon som har erfarenhet av mängdrabatt på Thoman ?

Och hur mycket kan man vänta sig ?

Jag har mailat Thoman dom bad mig om en komplett lista på de saker jag vill köpa för att få en "deal"

Jag sa att jag inte hade någon komplett lista ännu då jagi nte bestämt allt i studion ännu...

Sa att jag tänkte spendera över 100 000 men fick inget svar på det mailet..

Frågan är hur bra deal man kan få, om det sånnafall är värt att avvakta och läsa på mer av studio grejjor man ska köpa, eller om man ska köpa pö om pö, med de pengar jag har just nu...Är sungen på att köpa Kemper amp nu direkt..men inte om jag får en bra deal...

Tänkte om någon annan har fått någon deal med thomann på större ordrar ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Det är många som har blivit besvikna på dem som så ta och tänk till en gång till innan du vifta med hundra lakan för dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det får man väl redan? Fixade en offert på en ganska stor order förra året från bl.a. 4sound och jämförde med thomanns normala priser. 4sound ville ha runt 75.000 för nåt som gick på knappt 50.000 på thomann. Det är enorma skillnader redan, men ytterligare rabatt vetefan om det är möjligt. Är det det, säg till så slänger jag in några prylar i din beställning 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Nopes har gått till andra mindre leverantörer för bättre priser.

Thomann är väl inte så superbilliga längre. Vanliga mindre musikaffärerna i både Hudiksvall och Bollnäs säljer till samma pris.

Du får nog bra mycket bättre pris om du går till en svensk återförsäljare och viftar med 100 000. 🙂

Det är många som har blivit besvikna på dem som så ta och tänk till en gång till innan du vifta med hundra lakan för dem.

Plusettor all over! 🙂

Har övergett tüsken helt och hållet för svenska leverantörer men "hey" Ekstasis, det är ju dina pengar...

Vänligen,

CHAE

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

den största delen av kostanden blir Eventide H8000FW. Den kostar 48 000 på thoman, har för mig frågade musikbörsen vad det skulle kosta om dom tog in den, har för mig dom sa 55 000.

Kemper amp hade jag tänkt att köpa, finns bara på thomann, Genelec högtlare tror jag jag ska köpa (alla andra kör jag Genelec ???).

Vart kan man tänkas få den bästa dealen ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Det får man väl redan? Fixade en offert på en ganska stor order förra året från bl.a. 4sound och jämförde med thomanns normala priser. 4sound ville ha runt 75.000 för nåt som gick på knappt 50.000 på thomann. Det är enorma skillnader redan, men ytterligare rabatt vetefan om det är möjligt. Är det det, säg till så slänger jag in några prylar i din beställning 😉

Emusic dom härmar priserna exakt på thomann.... t.e.x fast dom har å andra sidan väldigt smalt sortiment...Dom kanske skulle bli mer intresserad av att ta in en Eventide H8000FW om jag köpte en massor av annat också... Det suger att vi bor i Sverige... i USA Får man grejjor så jävla mycket billigare..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nog investerat cirka 150000:- de senaste 2åren och jag har alltid gett min lokala musikaffär försöka matcha thomanns pris. Och de har lyckats varje gång. Så tänk till en gång extra.

Det är värt någon extra tusen lapp för att få ett ansikte på försäljaren speciellt när vi pratar sådana summor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska fan gå in med en lista... till 4 sound... och ge dom priset från thoman..och sedan deras pris..

det tråkiga jag är ju att dom är smarta..så dom kommer ju ha ungefär samma pris..men kanske 1000-2000 billigare...dom vill ju inte ha billigare pris än nödvändigt..dom vet ju att jag köper från dom även om det är 1000 kr billigare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har också blivit besviken på Thomann då inget är billigt längre trots skrytet om "Europas största musikaffär". Men nu faller ju euron och ställer grekerna in skuldbetalningarna till våren lär euron sjunka ännu mer. Och Thomanns priser skrivs i euro 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, men Thomann har ju nästan ett monopol... Främst för att dom har sådant stort sortiment. Framförallt på nya saker, dom får alltid in det senaste.. som inte finnas köpa någon annan stanns...

Www.musicpassion.com från belgien är ännu billigare oftast... speciellt på gitarrer..men även annat. Jag brukar alltid kolla där..men deras sortiment är ju inte det bästa.. Men dom har det mest populära..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nog investerat cirka 150000:- de senaste 2åren och jag har alltid gett min lokala musikaffär försöka matcha thomanns pris. Och de har lyckats varje gång. Så tänk till en gång extra.

Det är värt någon extra tusen lapp för att få ett ansikte på försäljaren speciellt när vi pratar sådana summor.

Offtopic:

Apropå investeringar: var har du köpt ditt studiobord? Skitsnyggt är det iaf!

Link to comment
Dela på andra sajter

Yo!

jag har handlat teknik från tysken för över 200 000 SEK de senaste två åren, har aldrig fått någon rabatt! Behövs det?

Det roliga är att jag som återförsäljare i Sverige för vissa produkter har bättre pris på tyskens produkter än vad jag får i inköp från agenturen i Sverige. ironiskt. Dessutom har man oftast tre års garanti på produkterna från tysken, där man i Sverige får ett års garanti. Och om du skulle ha problem med en produkt, skickar dom en fraktsedel och länk till en budfirma som du bokar in hämtningen på. Det kallar jag service! Det tråkiga är att budfirman som levererar paketen är oftast inte riktigt försiktiga med dessa. Inget man kan dömma tysken för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Yo!

jag har handlat teknik från tysken för över 200 000 SEK de senaste två åren, har aldrig fått någon rabatt! Behövs det?

Det roliga är att jag som återförsäljare i Sverige för vissa produkter har bättre pris på tyskens produkter än vad jag får i inköp från agenturen i Sverige. ironiskt. Dessutom har man oftast tre års garanti på produkterna från tysken, där man i Sverige får ett års garanti. Och om du skulle ha problem med en produkt, skickar dom en fraktsedel och länk till en budfirma som du bokar in hämtningen på. Det kallar jag service! Det tråkiga är att budfirman som levererar paketen är oftast inte riktigt försiktiga med dessa. Inget man kan dömma tysken för.

Som sagt, sverige är ett litet land.. jag tycker ändå priserna är ganska lika tyskens numera, iallafall på de online affärer som finns..typ emusic.. Dj service och andra. Problemet är det extremt smala sortimentet, dom tar bara ni mainstream grejjor. Ber man någon svensk butik ta in något utöver deras sortiment är priserna oftast mycket dyrare...

Ska man kunna konkurrera som thomann på samma sätt, så krävs det nog att varenda jävla musikaffär i sverige bildar kartell eller slås samman på någotsätt...att dom tillsamans har ett gemensamt lager, så alla musikaffärer i sverige, kan köpa in riktigt stora ordrar för att kunna få bättre rabatt och priser, samt bredda sortimentet.

Jag är inte så insatt i vad det finns för mindre butiker i Tyskland, men det verkar som Thoman har närmast en monopolisk ställning..

Men ja, jag saknar fan tiden för typ 10 år sedan, då var det verkligen stor skillnad att handla från Thomann alltså. Och då var det ju fortfarande långt ifrån alla som kände till det...

T.e.x jag köpte gitarrer osv från Thomann, men kunde sälja den använd för samma pris som nypriset...

Link to comment
Dela på andra sajter

Såhär skriver Thomann själva på deras webbplats:

http://www.thomann.d...aq_80_3235.html

Vi har heller inte två olika priser för prutande och icke-prutande kunder. Hos Thomann får alla kunder alltid det bästa thomann priset – det är en av grundstenarena för den stora framgången för företaget.

Sen är det väl visserligen aldrig fel att försöka. Men jag håller med att ska du handla för så mycket pengar så skulle jag alltid prova och se om du kan få ett bra pris här i sverige istället.

/H.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt marknaden har stabilliserat sig i europa. För något år sedan var ju thomann galet mycket billigare än svenska affärer, Men nu skulle jag nog påstå att du kan få i princip samma pris i svenska affärer. Det är ju bara att referera till thomanns priser och be dem matcha det.

För övrigt sa en ägare till en musikaffär i Sveriga att thomann omsätter lika mycket som hela den svenska marknaden :S

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...