DionHarris Postat 7 mars 2012 Dela Postat 7 mars 2012 Jag har lärt mig hur jag ska koppla in skivspelaren i förstärkaren. Nu låter UFO som de ska igen. Härligt!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FreddeHstd Postat 8 mars 2012 Dela Postat 8 mars 2012 Att det går fetbort att skicka låtar direkt till Melodifestivalen. Förlagen är det som ska bearbetas. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jetblack Postat 11 mars 2012 Dela Postat 11 mars 2012 Idag har jag lärt mig att "Andra chansen" i Melodifestivalen är en styggelse som ska bort. Under alla år den har funnits (i olika former) är det ingen låt som gått via den som vunnit själva finalen, och då är den bara ett fullständigt poänglöst sätt att slösa med våra licenspengar. Den börjar bli besvärande svår att motivera nu. Det har varit 11 stycken "Andra chansen" som har levererat sammanlagt 0 finalvinnare. Att få åka runt och festa en vecka till är säkert jättekul för de inblandade, men det är inte alls lika kul för oss som betalar kalaset i form av tv-licensen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DaCriLL Postat 12 mars 2012 Dela Postat 12 mars 2012 jag har lärt mig att min cyniska världsbild tyvärr infriar oftare än överaskar, man blir ju fan mörkrädd, vad är det för jävla värld vi lever i där blogg-hannah widerstedt får ta emot publikens jubel. en värld där allmänhet lyckas gnälla så mycke på att hon blir utfryst att big brother faktiskt skäller ut deltagarna. senast ja kolla så får man fan skylla sig själv om man beter sig som ett avskyvärd jävla trash-pack. men tydligen får man bete sig hur fan man vill nu för tiden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ironman Postat 13 mars 2012 Dela Postat 13 mars 2012 Idag har jag lärt mig att hen, är ett könsneutralt personligt pronomen i stället för hon och han. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 13 mars 2012 Dela Postat 13 mars 2012 men tydligen får man bete sig hur fan man vill nu för tiden. Man får tydligen glo på vilket skit som helst idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 13 mars 2012 Dela Postat 13 mars 2012 Idag har jag lärt mig att hen, är ett könsneutralt personligt pronomen i stället för hon och han. http://www.expressen.se/nyheter/hen-kommer-in-i-uppslagsboken/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DaCriLL Postat 13 mars 2012 Dela Postat 13 mars 2012 Man får tydligen glo på vilket skit som helst idag. touche 😎 http://www.expressen...-uppslagsboken/ min cyniska världsbild bres på ännu mer.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ironman Postat 13 mars 2012 Dela Postat 13 mars 2012 http://www.expressen.se/nyheter/hen-kommer-in-i-uppslagsboken/ Läste det, jag får byta namn nu. Det var en som skickade medelande via en sida jag har och trodde jag var hemmafrodit eller någon slags ultra feminist. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frekvensspektrumanalysator Postat 13 mars 2012 Trådstartare Dela Postat 13 mars 2012 I finskan har det ju alltid varit så. Fast då heter det hän, och jag vette fan om det är mer jämställt där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mossman Postat 13 mars 2012 Dela Postat 13 mars 2012 Det var för ett tag sedan, men jag kommer inte ihåg riktigt när - men då ska man kanske ta det med en nypa salt...? De bytte kanske till en billigare leverantör direkt efter de fina resultaten i testet, så att de var säkra på att få ett uppsving i batteriförsäljningen och tjäna ännu mer för att alla då skulle "veta" att deras är bäst och billigast...? 😠 http://svt.se/2.146600/1.2308072/batteritest_med_ovantat_resultat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ironman Postat 13 mars 2012 Dela Postat 13 mars 2012 (redigerat) I finskan har det ju alltid varit så. Fast då heter det hän, och jag vette fan om det är mer jämställt där. Men jag undrar igentligen vad feministerna tänkte på och ville uppnå med detta, eftersom Hen betyder höna på engelska 🙂 Tänk alla engelska feminister som kommer hit och får höra att det neutrala könet är en höna haha. Sverige har ännu en gång visat vilket mental sjukhus vi är 😄 Redigerat 13 mars 2012 av Henber77 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Martin Postat 14 mars 2012 Dela Postat 14 mars 2012 Jag har lärt mig att man ska ta det väldigt lugnt, och knulla sakta för annars kan man stressa och då kan saker och ting gå av. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BurninSven (oregistrerad) Postat 14 mars 2012 Dela Postat 14 mars 2012 Att det blir mycket skit i ett pannrum som det blir ett bök att få till tippen om det får gå en tid samt att folk överskattar sin förmåga även här. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 14 mars 2012 Dela Postat 14 mars 2012 Att den värsta slavägaren är han som behandlar sina slavar väl, för då ifrågasätter de inte systemet de verkar under. Hegemoni in action m a o. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frekvensspektrumanalysator Postat 14 mars 2012 Trådstartare Dela Postat 14 mars 2012 Men jag undrar igentligen vad feministerna tänkte på och ville uppnå med detta, eftersom Hen betyder höna på engelska 🙂 Tänk alla engelska feminister som kommer hit och får höra att det neutrala könet är en höna haha. Sverige har ännu en gång visat vilket mental sjukhus vi är 😄 Fast HAT betyder ju HATT på engelska. Vad menar du egentligen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 22 mars 2012 Dela Postat 22 mars 2012 Att om det kommer en aggressiv älg blir man jävligt skitnödig när man springer för glatta livet, upp för brant och nästan ramlar och kravlar sig upp och letar i kolmörkret efter närmaste träd men inte ser nåt att klättra upp i men undkom ändå. 😮 Pust! Svettigt värre och inget man förväntar sig att en älg ska komma så nära hemmet. 😄 Veckans värsta händelse. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Larsson Postat 22 mars 2012 Dela Postat 22 mars 2012 att det är jävligt svårt att bestämma sig för om en mikrofon är en keeper eller inte... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 22 mars 2012 Dela Postat 22 mars 2012 Idag har jag lärt mig att hen, är ett könsneutralt personligt pronomen i stället för hon och han. Jag är inte direkt för det men hursomhelst tycker jag att de kunde valt ett ord som inte redan betydde något... eller? "Brynsten" för den som undrar (det är ontopic för jag det var något jag lärde mig en dag om än inte idag). Så jag kommer nog faktiskt att använda 'brynsten' istället när jag vill könsneutral. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 22 mars 2012 Dela Postat 22 mars 2012 Att om det kommer en aggressiv älg blir man jävligt skitnödig när man springer för glatta livet, upp för brant och nästan ramlar och kravlar sig upp och letar i kolmörkret efter närmaste träd men inte ser nåt att klättra upp i men undkom ändå. 😮 Pust! Svettigt värre och inget man förväntar sig att en älg ska komma så nära hemmet. 😄 Veckans värsta händelse. Pfew! Låter som ditt forumalias var illa nära att behöva ändras till Die Easy. Hade du slått ihjäl (t ex med en yxa som min kompis Kalle gjorde en gång på 80-talet) kunde fått epitetet Die Elk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 22 mars 2012 Dela Postat 22 mars 2012 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 22 mars 2012 Dela Postat 22 mars 2012 att det är jävligt svårt att bestämma sig för om en mikrofon är en keeper eller inte... Second thoughts på Flea? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Larsson Postat 22 mars 2012 Dela Postat 22 mars 2012 (redigerat) mikrofonen är helt fantastisk, attans vad jag vill att den ska funka på min röst ochså! 🙂 (edit) omformulerar mig Redigerat 23 mars 2012 av Larsson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aROCKER Postat 23 mars 2012 Dela Postat 23 mars 2012 Man lär så länge man lever säger dom, och jag tänker lägga av när jag inte kan göra gårdagens mix bättre imorgon 😉 Just idag har jag varit på ett seminarium med Dario Dendi och lärt (tror jag, måste testa först;)) mig att en optokompressor funkar bra om man har för mycket virvel i overheadsen. Sen har jag lagt ner några timmar på att äntligen få koll på drum replacement med tab to transient. imorgon måste jag kolla upp hur man ändrar upplösningen på den funktionen. Funkar inte riktigt bra på fills... Har du bara lärt dig en massa fusk Spektrum, muahaha! 😉😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aROCKER Postat 23 mars 2012 Dela Postat 23 mars 2012 Pfew! Låter som ditt forumalias var illa nära att behöva ändras till Die Easy. Hade du slått ihjäl (t ex med en yxa som min kompis Kalle gjorde en gång på 80-talet) kunde fått epitetet Die Elk. När farsan turnerade så smet en stockholmare från platsen, efter att ha kört bort frambenen på en ren...farsan lånade då trumstolen som var hemsvetsad med vinkeljärn och slog ihjäl den med trumstolen...helt makaber story. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frekvensspektrumanalysator Postat 23 mars 2012 Trådstartare Dela Postat 23 mars 2012 Har du bara lärt dig en massa fusk Spektrum, muahaha! 😉😆 Haha, tamejfan, det har du rätt i. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frekvensspektrumanalysator Postat 23 mars 2012 Trådstartare Dela Postat 23 mars 2012 När farsan turnerade så smet en stockholmare från platsen, efter att ha kört bort frambenen på en ren...farsan lånade då trumstolen som var hemsvetsad med vinkeljärn och slog ihjäl den med trumstolen...helt makaber story. Spelar din farsa i Manowar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 23 mars 2012 Dela Postat 23 mars 2012 När farsan turnerade så smet en stockholmare från platsen, efter att ha kört bort frambenen på en ren...farsan lånade då trumstolen som var hemsvetsad med vinkeljärn och slog ihjäl den med trumstolen...helt makaber story. Bra karl reder sig själv. Spelar din farsa i Manowar? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aROCKER Postat 23 mars 2012 Dela Postat 23 mars 2012 Jag har lärt mig hur jag ska koppla in skivspelaren i förstärkaren. Nu låter UFO som de ska igen. Härligt!! UFO...fan vad bra grejor...helt sjukt, här sitter mannen med närapå 3000 hårdrocksvinyler och "upptäcker" UFO nu först...har haft "the wild, the willing..." i min samling men aldrig fattat tycke och nu när jag hört "No heavy petting", "Force it" och "Obsession" mfl så är jag såld, hehe! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aROCKER Postat 23 mars 2012 Dela Postat 23 mars 2012 Spelar din farsa i Manowar? Hehehe...nej, världens djurvän som lirade i Goldfingers, vann sveriges dansbandstävling men dom var jazz men på den tiden var ju dansband inte som det blev. Lirat på Drop in bla...men idag pensionär efter att ha varit egenföretagare som aldrig tittat åt saxofonjäveln tills nu...då gamla jazzkompisat har dragit med han på repningar och snart spelning...shit, dom är ju dementa hela gänget, hehe! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.