Jpfransson Postat 24 februari 2012 Dela Postat 24 februari 2012 Tja! Någon som använder sig av guitar rig 5?? Tycker den beter sig konsigt. Som nu t.ex sitter jag och bearbetar en kick. Då jag laddar in en guitar rig på inserts på min kick kanal typ trycker den ner dom högre transienterna på kicken, detta utan att jag har laddat in någon som helst effekt? Borde inte utgåns ljudet vara det samma som ingångs ljudet?? Nån mer som känner igen detta? Elle är det något som buggar med mina grejer?? Jonte Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 24 februari 2012 Dela Postat 24 februari 2012 går den inte på rött då? det är väl en gate på standard, längst upp, sen har du ingångs- och utgångs-volym längst upp. Dock har jag aldrig någonsin använt GR på annat än gitarr måste jag säga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jpfransson Postat 24 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 24 februari 2012 Nej, långt ifrån rött! Japp gaten har dragit ner, men den borde ändå inte påverka ljudet på de viset. Jo det är lite märkligt också för på utgångs volymen visar den ojämn nivå på varje kick. dock tycker jag inte att det hörs någon skillnad i ljudnivå. Bara att den tar bort lite av dom höga transienterna som jag nämnde. Jo det är väl gitarr den är tänkt till från början misstänker jag. Dock körs ju var enda effekt / mixplugg som följer med native instruments komplete genom GR. De är as kasst! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.