klasho Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 Vi kan köra instrumental 80-tals festival så slipper vi all sång. 😄 Så blir det femton olika versioner av Axel F Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 Så blir det femton olika versioner av Axel F 😄 now we're talking Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
klasho Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 Vore intressant att testa. Vad är det för synthar de använder i den egentligen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carle Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 Gissningsvis är det Roland D-50 eller Yamaha Dx7. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 Vore intressant att testa. Vad är det för synthar de använder i den egentligen? Vet inte vad för synth Faltermeyer använde men på vst OP-X PRO-II och Jupiter-8 får du dom ljuden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
klasho Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 (redigerat) Unfortunately there is no native AU compenent for the MACUUnfornfortunately there is no native AU component for the Mac. 🙁 Redigerat 7 augusti 2012 av klasho Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carle Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 Vänta, jag tror jag läste om just Axel F i ett gammalt nummer av Studio. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
klasho Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 Jasså...........å vad väntar jag på? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 Jasså...........å vad väntar jag på? Att introt ska sluta? (Sorry, ska lägga ner det där nu 😛 ) 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carle Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 Att se om det stod något av värde men jag kollade och det var bara en beskrivning på hur man rattar ljudet med Reasons Subtractor. Juno och Oberheim nämns i artikeln, skulle kunna vara någon av dessa synthar. Jag måste rätt mig själv. Jag äger en Roland D-50 och inga fabriksljud låter som Axel F och det låter inte heller som att leaden är FM-syntes så det borde inte vara Dx7. Dock, utan att lyssna, gissar jag att basen är FmBass från Dx7. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carle Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 Lyssnade, Reverbskuggan på leadet låter ju svinbra!!! Någon som vågar gissa vad det är för burk? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
klasho Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 Att introt ska sluta? (Sorry, ska lägga ner det där nu 😛 ) Hahahaha nej keep on keeping on 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
klasho Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 Att se om det stod något av värde men jag kollade och det var bara en beskrivning på hur man rattar ljudet med Reasons Subtractor. Juno och Oberheim nämns i artikeln, skulle kunna vara någon av dessa synthar. Jag måste rätt mig själv. Jag äger en Roland D-50 och inga fabriksljud låter som Axel F och det låter inte heller som att leaden är FM-syntes så det borde inte vara Dx7. Dock, utan att lyssna, gissar jag att basen är FmBass från Dx7. Ok, lurendrejerier! 😠😉 Lyssnade, Reverbskuggan på leadet låter ju svinbra!!! Någon som vågar gissa vad det är för burk? Ansiktsburk? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JosefK Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 Låter som nåt militären skulle utveckla som psykologisk krigsföring, MK Ultra hjärntvättsmetod. Vi tar det igen Njaa, beror på hur man gör det. Skulle nog inte vara alltför svårt att göra en generisk danslåt med dem verktygen till exempel. Men det går även att göra kreativa och intressanta saker, eller psykologisk krigföring, beroende på hur experimentell musiksmak man har ^^ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
klasho Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 (redigerat) Njaa, beror på hur man gör det. Skulle nog inte vara alltför svårt att göra en generisk danslåt med dem verktygen till exempel.Låter verkligen som din bag/cup of tea 😄 Redigerat 7 augusti 2012 av klasho Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JosefK Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 Låter verkligen som din bag/cup of tea 😄 Självklart, vem älskar inte stendöd "musik" spelad av program, det ultimata hånet mot begreppet konst? Jag ska sluta nu, jag lovar 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bloeas Postat 7 augusti 2012 Trådstartare Dela Postat 7 augusti 2012 Oj, vilken fart det blev på denna tråden! Jag önskar all lycka till den som håller i nästa festival 🙂 . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Uozon Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 Psytrance? 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ironman Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 Psytrance? Det hade varit kul 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 Tvivlar på Psytrance kommer locka många deltagare. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl Cadello Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 Som den gubbe jag är kollade jag med wiki vad psyktrance är http://en.wikipedia.org/wiki/Psychedelic_trance Herrejävlar (det finns ett ljudprov). Man måste vara bra stenad för att orka med det i mer än en minut. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 samma dynga som House, Tehcno m.m Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 Som den gubbe jag är kollade jag med wiki vad psyktrance är http://en.wikipedia....chedelic_trance Herrejävlar (det finns ett ljudprov). Man måste vara bra stenad för att orka med det i mer än en minut. Vi kanske skippar det då. Skulle gärna ta en repris från 80-talsfestivaltemat. Har en ny slagdänga på gång. Så här lät mitt bidrag i den förra: Your browser does not support the HTML5 audio tag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 Ja just det ja. Så lät det, grymt intro slej! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 (redigerat) Jag var ju besviken på hur lite cool instrumental musik från film/tv världen från förra 80's festivalen mycket besviken. Vilken värld lever vi i? Redigerat 7 augusti 2012 av hellfog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
klasho Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 Självklart, vem älskar inte stendöd "musik" spelad av program, det ultimata hånet mot begreppet konst? Jag ska sluta nu, jag lovar 😄 Hård mot de döda Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Uozon Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 Ambient? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carle Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 Bloeas: Jag hoppas du förstår att det är DU som håller i festivalen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bloeas Postat 7 augusti 2012 Trådstartare Dela Postat 7 augusti 2012 Hehe, jag? Det är bättre att den som får igenom sitt tema har hand om festivalen. . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carle Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 80-tal, Bloeas arrangerar. Antingen som straff för att han dödade festivalen eller som vinst för att han vann den innan. För Så Är Bestämt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.