Bloeas Postat 24 februari 2012 Dela Postat 24 februari 2012 (redigerat) Då kör vi igång med nästa festival! Den riktiga MELODISTUDIOFESTIVALEN 2012 Melodifestivalen är varje år ett hett ämne och inte minst här på forumet, men till skillnad mot Christer Björkman och gänget får alla låtskrivare vara med här om dom uppfyller dessa enkla regler: Låten skall: Vara under 3 minuter Vara skriven för festivalen Tonhöjning i slutet är coolt och ger en extra guldstjärna. Så... Nu har ni chansen att visa hur det ska låta, Stilen är fri. Vill du göra nått klämkäckt, sjunga lite halvfalskt eller chocka lyssnaren med komik är det fritt fram. Alla medel är tillåtna för att fiska röster! Bidraget skall vara inlämnat senast söndag 13 maj. Omröstningen pågår fram till den 26 maj och avslutas när vinnaren koras i eurovisionfinalen Låten skickas otaggad till bloeas@gmail.com Lycka till!!! Mvh Festivalgeneral =) Redigerat 26 mars 2012 av Bloeas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 24 februari 2012 Dela Postat 24 februari 2012 Klockrent tema! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl Cadello Postat 24 februari 2012 Dela Postat 24 februari 2012 Äntligen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flabb Postat 24 februari 2012 Dela Postat 24 februari 2012 (redigerat) börk 🙂 Edit: ja alltså detta innebär man måste lyssna på gamla bidrag för att bilda sig en uppfattning om hur det kan/skall låta... Redigerat 24 februari 2012 av flabb Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bloeas Postat 24 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 24 februari 2012 Nä, det tycker jag inte du behöver. Dom flesta har väl en åsikt om melodifestivalen, positivt eller negativt. Förutfattade meningar, fördomar eller totalt frälst. Vad du än tycker om spektaklet kan du göra det som passar dig, gör narr av det eller gör en jävligt bra låt, eller varför inte en kombination 🙂 (null) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 1 mars 2012 Dela Postat 1 mars 2012 (redigerat) Ofan jag som har väntat på nästa festival ska komma upp, fanns den redan. Detta blir kul, dock är det så fjolligt med tonhöjning. Iron Maiden – Blood Brothers Redigerat 18 maj 2012 av hellfog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bloeas Postat 1 mars 2012 Trådstartare Dela Postat 1 mars 2012 Håller faktiskt med! Ändrade lite 🙂 (null) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 7 mars 2012 Dela Postat 7 mars 2012 (redigerat) Hoppas man hinner vara med! Låten oskriven än men har en liten idé 😄 Redigerat 7 mars 2012 av slejnard Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bloeas Postat 26 mars 2012 Trådstartare Dela Postat 26 mars 2012 Bump Glest med bidrag, förlänga tiden eller skita it? // Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 26 mars 2012 Dela Postat 26 mars 2012 Tror nog att denna kom lite i skymundan för mixtävlingen, tyvärr...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bloeas Postat 26 mars 2012 Trådstartare Dela Postat 26 mars 2012 Ok, vi gör ett nytt försök! Tiden är ändrad och röstningen är upphottad till max 🙂 Så sätt igång nu och gör en riktig hit!!! (null) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signia Postat 26 mars 2012 Dela Postat 26 mars 2012 Ingen som gillar Christer Björkman wannabes här, Bloeas 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl Cadello Postat 26 mars 2012 Dela Postat 26 mars 2012 Gott! Jag har problem med huset. Hade aldrig hunnit. Synd på ett så kul ämne annars. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bloeas Postat 26 mars 2012 Trådstartare Dela Postat 26 mars 2012 Hehe, verkar så 🙂 (null) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 8 maj 2012 Dela Postat 8 maj 2012 Har det kommit in några låtar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bloeas Postat 8 maj 2012 Trådstartare Dela Postat 8 maj 2012 Nej (null) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 16 maj 2012 Dela Postat 16 maj 2012 Hade missat datumet jag skulle skicka en låt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Uozon Postat 20 maj 2012 Dela Postat 20 maj 2012 Bra festival? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 21 maj 2012 Dela Postat 21 maj 2012 Det blev inget alltså? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 21 maj 2012 Dela Postat 21 maj 2012 (redigerat) Det blev inget alltså? Verkar inte vara någon som skickade in. Vet inte om det blir nytt datum eller festival. Redigerat 21 maj 2012 av hellfog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bloeas Postat 22 maj 2012 Trådstartare Dela Postat 22 maj 2012 Tyvärr! Inte ett enda bidrag =) Personligen tycker jag det är ett grymt tema, men kanske är jag ensam att tycka det? Jag tycker det varit ett ganska svalt intresse de senaste gångerna och jag antar att festivalgrejen läggs ner tills vidare?!?! Och... Nu har jag ytterligare en merit att lägga i min ryggsäck, Jag har dödat studiofestivalen 😉 Må väl! //Andreas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
therocker Postat 22 maj 2012 Dela Postat 22 maj 2012 Vila i Frid! 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 22 maj 2012 Dela Postat 22 maj 2012 Kanske ta ett uppehåll fram tills efter sommaren eller nåt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 22 maj 2012 Dela Postat 22 maj 2012 Föreslår ett break på några år minst ett 1 år alla fall, för att återhämta sig. Annars blir det bara samma sak igen med nästa, ingen som deltar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bloeas Postat 22 maj 2012 Trådstartare Dela Postat 22 maj 2012 Låter bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
krabban Postat 20 juli 2012 Dela Postat 20 juli 2012 Om jag är duktig nog är jag med 2013! Jag behöver lite sånna delmål att uppnå...!! Du ska inte ge upp så lätt. Det kommer nya människor till forumet hela tiden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 20 juli 2012 Dela Postat 20 juli 2012 Det krävs nåt som får dom gamla gubbageggen på forumet att gå igång. 80talsrock eller Pink Floyd festival eller nåt åt det hållet. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 20 juli 2012 Dela Postat 20 juli 2012 80-tals? 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JosefK Postat 20 juli 2012 Dela Postat 20 juli 2012 Det krävs nåt som får dom gamla gubbageggen på forumet att gå igång. 80talsrock eller Pink Floyd festival eller nåt åt det hållet. 😉 Varför inte? 😄 En festival där varje bidrag måste vara ett konceptalbum kring altruistiska/pacifistiska teman. Gärna med lite falsksång 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zakyath Postat 20 juli 2012 Dela Postat 20 juli 2012 80-tal hade varit kul att höra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.