Heisenburg (oregistrerad) Postat 23 februari 2012 Dela Postat 23 februari 2012 ...Ja ni vet vad jag menar. Har köpt en Macbook Pro 2,4GhZ, 4GB RAM och kör med Avid Mbox Mini -Protools 8 le. Jag följde ett råd -att spela in å ha låtar och div audiofiler på en extern hårddisk(Freecom XXS), men denna är -lixom Mboxen- enbart bestyckad med USB 2.0 och såvitt jag vet, är det detta som är kruxet å alla CPU overload/increase buffersize felmeddelanden. Det funkar som en klocka när jag kör Logic Express å Garageband -men då kör jag med Mac:ens egna hårddisk -vilket jag ju hört att man ska undvika för att inte anstränga huvudprocessorn. Men har det alltid vart sånt strul när man spelar in m PT? Jag menar, förr hade man ju inte ens Firewire och USB 3 -är det så att jag kanske ska degradera mitt PT 8.0.5 till PT 8.0.4? Jag kan PT såpass väl och har inte ork å lust att börja om med Logic t.ex. Men jag blir mer å mer sugen på att gå över till det för varje felmedddelande som poppar upp. mvh P.Heisenburg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 23 februari 2012 Dela Postat 23 februari 2012 Jag skulle aldrig köra med en extern hårddisk som går på usb eller firewire, släng i en extra hårddisk istället för cdspelaren, det har jag gjort. funkar klockrent. gärna ssd dock så använder jag en extern usb-disk för arkivering sen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JonesH Postat 2 april 2012 Dela Postat 2 april 2012 - Använd en firewire-disk med rätt chipset, eller använd en intern hårddisk istället för optisk enhet. - Prova att ställa antalet kärnor till en mindre än vad du har tillgängligt. Är det en quadcore i7, pröva med sex kärnor. Är det Dualcore, kör två kärnor. Host Processor bör då kunna stå på 99%. - Testa att Stänga av bluetooth och wifi - Ta bort firewirenätverk ur nätverksinställningarna. - Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
persuader (oregistrerad) Postat 2 april 2012 Dela Postat 2 april 2012 Om du har en Esata port på macen så testa den Jag har en sådan på min pc lap top. Köpte bara en Esata låda. Spelar in utan fel. Backar sedan upp på usb Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.