Jump to content
Annons

Dessa satans increase HW buffer....

Heisenburg (oregistrerad)

Recommended Posts

Heisenburg (oregistrerad)

...Ja ni vet vad jag menar. Har köpt en Macbook Pro 2,4GhZ, 4GB RAM och kör med Avid Mbox Mini -Protools 8 le.

Jag följde ett råd -att spela in å ha låtar och div audiofiler på en extern hårddisk(Freecom XXS), men denna är -lixom Mboxen- enbart bestyckad med USB 2.0 och såvitt jag vet, är det detta som är kruxet å alla CPU overload/increase buffersize felmeddelanden.

Det funkar som en klocka när jag kör Logic Express å Garageband -men då kör jag med Mac:ens egna hårddisk -vilket jag ju hört att man ska undvika för att inte anstränga huvudprocessorn.

Men har det alltid vart sånt strul när man spelar in m PT? Jag menar, förr hade man ju inte ens Firewire och USB 3 -är det så att jag kanske ska degradera mitt PT 8.0.5 till PT 8.0.4?

Jag kan PT såpass väl och har inte ork å lust att börja om med Logic t.ex. Men jag blir mer å mer sugen på att gå över till det för varje felmedddelande som poppar upp.

mvh P.Heisenburg

Dela på andra sajter

Annons
  • 1 månad senare...

- Använd en firewire-disk med rätt chipset, eller använd en intern hårddisk istället för optisk enhet.

- Prova att ställa antalet kärnor till en mindre än vad du har tillgängligt. Är det en quadcore i7, pröva med sex kärnor. Är det Dualcore, kör två kärnor. Host Processor bör då kunna stå på 99%.

- Testa att Stänga av bluetooth och wifi

- Ta bort firewirenätverk ur nätverksinställningarna.

-

Dela på andra sajter

persuader (oregistrerad)

Om du har en Esata port på macen så testa den

Jag har en sådan på min pc lap top. Köpte bara

en Esata låda. Spelar in utan fel. Backar sedan

upp på usb

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.