Jump to content
Annons

Är det absolut nödvändigt med virus skydd på Win 7?

BurninSven (oregistrerad)

Recommended Posts

Kör XP´s brandvägg och ett par sökprogram där man manuellt startar upp en sökning. Låter datorn söka någon gång i veckan och hittar ingenting. Jag inaktiverat cookies på webben så jag slipper se dem också.

...och likt Claes så har jag inte sett röken av eller vart störd av virusbetingade problem de sista åren.

Xp är så vidöppet med säkerhetshål så det spelar nog inte större roll..Microsoft har ju inte ens support för XP länge och inga nya uppdateringar kommer sedan en lång tid tillbaka...

Dela på andra sajter

Annons

I ett modernt Windows så funkar microsoft security essentials utmärkt. [...]

Men som sagt. Har funnit att Microsoft security essentials är en lämplig nivå på säkerheten, belastar inte datorn märkbart.

+1

Hjälpte föräldrarna med just det där programmet. Även om nu de inte sitter och proddar musik hela dagarna (eller så gör de det, vad vet jag 😮😛 ) så är just MSE väldigt enkelt, inte speciellt prestandakrävande och knasar inte, och som jag fattade BurninSven så vad det precis det han sökte (?)

Men för att svara på frågan så "ptja, varför inte?"

Better safe than sorry, typ.

Vänligen,

CHAE

Edith: har själv Bredbandsbolagets Säker Bas-säkerhetspaket-tjofräs och jag har aldrig upplevt att det knasar ut datorn (eller Cubase).

Redigerat av CHAE
Dela på andra sajter

Xp är så vidöppet med säkerhetshål så det spelar nog inte större roll..Microsoft har ju inte ens support för XP länge och inga nya uppdateringar kommer sedan en lång tid tillbaka...

Som sagt...mitt "vidöppna" XP har funkat utan problem. Inga trojaner, keyloggers, maskar, spam.

Vad gäller support på Xp SP3 så hävdar Microsoft att de har suppport till 2014....men du vet säkert bättre.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.