TobeyShreddz Postat 20 februari 2012 Postat 20 februari 2012 Hej! Ska köpa ny gitarr och är väldigt intresserad av denna gitarren! http://www.thomann.de/se/jackson_pdx_demmelition_king_v_rd.htm Den har formen, den har 24 frets, den har EMG pickups? Men! Jag har sett andra kommentarer om att gitarren låter dåligt? Frakten är onödig och jag vill inte skicka tillbaka den för det! Är det någon som har sett dessa pickupsen förrut och hur dom låter? Jag har spelat på EMG 81 passive som bridge pickups och dom lät skitbra! Som det står så är det Machine Heads "Phil Demmel's" signatur gitarr! Jag älskar att spela till Machine Head och det främsta banden inom Thrash Metal som t.ex Metallica, Slayer, Megadeth och Anthrax!
pile63 Postat 24 februari 2012 Postat 24 februari 2012 Dom passisva EMG mickarna låter bra, inget fel på dom alls. Men just EMG mickar kan väcka en del kommentarer bland flera gitarrister. Själv kör jag på EMG aktiva på två av mina gitarrer och jag har inget problem med dom. EMG är bra mickar för oss som spelar Metall.
TobeyShreddz Postat 27 februari 2012 Trådstartare Postat 27 februari 2012 Vet inte om det stämmer, men behöver man batteri i gitarren för aktiva pickups? Vilka i så fall? Och om jag har aktiva, kan jag byta ändast "bridge micken" till "Passiva EMG-81"? Dom låter riktigt grymma på min kompis gitarr! Tack för ditt svar 🙂 Dom passisva EMG mickarna låter bra, inget fel på dom alls. Men just EMG mickar kan väcka en del kommentarer bland flera gitarrister. Själv kör jag på EMG aktiva på två av mina gitarrer och jag har inget problem med dom. EMG är bra mickar för oss som spelar Metall.
Die Hard (oregistrerad) Postat 27 februari 2012 Postat 27 februari 2012 Det är ett vanligt 9 volts batteri och de brukar sitta där bak i lucka. Inga konstigheter alls. 🙂 Men till saken om guran: du får det du betalar. Billiga signaturguror brukar inte vara mycket att hänga i granen. Vill du ha en bra Jackson så får du slanta upp bra mycket mera och vara amerikanskt tillverkade. De billiga Korea versionerna är inte roliga alls. Har testat flera Jackson under tio papp och skulle aldrig köpa någon av dem. Finns klart bättre guror. Och låt dig inte bara förledas av utseendet. Man ska trivas spela på den också. Kolla på beggmarknaden också. Finns mycket fynd där. Glöm inte titta på andra bra märken också där du får mycket mer gura. Snåla inte. Bättre i såna fall spara tills du har råd med något bättre. Såna billiga guror har sämre trä, stall, ja allt. En sån säljer man snabbt vidare och förlorar stålar. Köpte själv en ESP Horizon beggat för 8000:- så som sagt var fynd finns.
Kiefz Postat 27 februari 2012 Postat 27 februari 2012 Vet inte om det stämmer, men behöver man batteri i gitarren för aktiva pickups? Vilka i så fall? Och om jag har aktiva, kan jag byta ändast "bridge micken" till "Passiva EMG-81"? Dom låter riktigt grymma på min kompis gitarr! Tack för ditt svar 🙂 Nu har du fått det om bakfoten. 81an är aktiv och behöver batteri. Just "aktiv" betyder att den behöver ström. HZ däremot är passiv och behöver inte batteri. Du kan självklart byta pickup men vill du ha en 81a måste du se till att det finns plats för ett batteri också.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.