Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Har tagit upp Logic igen efter ett långt uppehåll och funderar nu på hur jag ska göra med Trummorna...

Jag har lagt upp ett helt OK trumset från EXS24:an på mixern men jag märker att processorn (har en några år gammal MacBook Pro: 2,26GHz Intel Core Duo/4GB) har svårt att orka med när låten växer lite.

Skulle EZ Drummer belasta processorn mindre?

Annons
Postat

Utan att egentligen veta någonting om EZ Drummer, tror jag EXS-24:an tar mindre kraft.

Vad har datorn svårt att orka med? Vad växer? Har du många andra spår med tunga pluggar igång?

Postat

Hej,

Ja, problemen kommer ganska snabbt, utan att arret är så stort.

Jag har tex en extern firewirehårddisk (My Book) och ofta så hänger sig allt och ett "sudden motion sensor-felmeddelande" kommer upp...

Har inte vågat att prova att stänga av denna funktion, vilket kräver att nå´n sorts kod skrivs in på nå´t "skum ställe"... Vet inte ifall det skulle bli någon förbättring.

När det gäller pluggar så ligger datorn runt 60% på cpu-mätaren bara jag kör några gitarr pluggar typ LePous gitarrtoppar.

Postat

Hmmm...varför dyker Sudden Motion Sensor meddelandet upp? Det är ju en grej för att skydda hårddisken om du skulle tappa datorn i marken eller liknande.

Om du kör bara med den interna hårddisken, funkar det bättre då?

Postat

Hmmm...varför dyker Sudden Motion Sensor meddelandet upp? Det är ju en grej för att skydda hårddisken om du skulle tappa datorn i marken eller liknande.

Om du kör bara med den interna hårddisken, funkar det bättre då?

Ska kolla det.

Har hittills endast använt den externa.

Postat

"Sudden Motion Sensorn" verkar bara krångla när jag kör den externa hårddisken.

Jobbigt...

Man vill ju inte spela in på Mac Booken interna hårddisk.

Några idéer om vad som orsakar detta problem?

Postat (redigerat)

Man vill ju inte spela in på Mac Booken interna hårddisk.

Varför? Om det funkar, menar jag.

Har tyvärr ingen aning om varför Sudden....strular med extern disk. 🙁

Det enda jag kan råda till är att försöka googla lite och hoppas på att någon annan kunnigare person än jag svarar i din tråd......

Edit: stavning

Redigerat av BluesBoy

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.