Terror Postat 18 februari 2012 Dela Postat 18 februari 2012 Nu när det rasat in (massa) nya DAW's på marknaden, hur många utav er har bytt? och i så fall till vilket? Eller är ni kvar på samma gamla ni kört? Och i så fall, vilket? Ni kanske har flera datorer med olika. Själv kör jag på Logic Pro 9(.1.6) på min Mac mini från sommaren 2011 Sen kör jag Cubase 5 på min laptop (Windows 7 64 bit) Vad kör du? Har du bytt på senaste tiden? och i så fall, varför? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 18 februari 2012 Dela Postat 18 februari 2012 Vilka är alla dessa "nya DAW's" du syftar på? Jag har inte bytt iaf - annat än till nästa version av samma tillverkare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 18 februari 2012 Dela Postat 18 februari 2012 Kör Logic Pro 9.1.6 på min Mac Pro revision 5.1, 12-core 2.93 GHz. Och kommer nog aldrig byta om nu appleidioterna inte gör nåt tokdrastiskt med Logic 10. Då får det bli Pro Tools HD Native... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 18 februari 2012 Dela Postat 18 februari 2012 Just nu Reaper. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dippen Postat 18 februari 2012 Dela Postat 18 februari 2012 Pro Tools 9 och Logic 9 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 18 februari 2012 Dela Postat 18 februari 2012 (redigerat) Kör med Reaper. Det enda rätta. Redigerat 18 februari 2012 av hellfog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 18 februari 2012 Dela Postat 18 februari 2012 Logic.....byter aldrig. 😉 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wernborg Postat 18 februari 2012 Dela Postat 18 februari 2012 Reaper såklart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ironman Postat 18 februari 2012 Dela Postat 18 februari 2012 Cubase 6 och Mixcraft 6 ( är betatestare). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nikolaus Postat 18 februari 2012 Dela Postat 18 februari 2012 Linux + Ardour Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 18 februari 2012 Dela Postat 18 februari 2012 Jag kör på Reaper. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Omb Postat 18 februari 2012 Dela Postat 18 februari 2012 Reaper .... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 18 februari 2012 Dela Postat 18 februari 2012 Kul att att se att reaper blir alltmer populärt. Jag provade det själv utan förväntningar...Men det är riktigt stabilt, och bra cpu optimerat, och var framförallt trött på att andra DAWs crashade titt som tätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 18 februari 2012 Dela Postat 18 februari 2012 Precis som jag har gjort under måååånga år, så fortsätter jag med Cubase. Version 6 sedan ett bra tag tillbaks. När jag har orkat installera W7 på min nya SSD, så blir det 64-bit istället för nuvaramde 32-bit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 18 februari 2012 Dela Postat 18 februari 2012 Logic, Cubase och Reason. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
therocker Postat 18 februari 2012 Dela Postat 18 februari 2012 Reaper Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hemmpe Postat 18 februari 2012 Dela Postat 18 februari 2012 Presonus v 2.0 suveränt program . varför jo för det har inga under menyer att gräva i allt ligger framme som i logic typ.. klart en hitt .kika på det om ni vill ha låtarna klart snabbt bra vst fins det till att börja med som cubase egna men snäppett bättre tycker jag samt ett 9 giggs lull lull syntar efeckter samplingar .. 2500 kr vad är det nada mot 7000 mm kr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 18 februari 2012 Dela Postat 18 februari 2012 Sonar X1 Project 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
persuader (oregistrerad) Postat 18 februari 2012 Dela Postat 18 februari 2012 Pro Tools 9,3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Otto Postat 18 februari 2012 Dela Postat 18 februari 2012 Reaper! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stegrarn Postat 18 februari 2012 Dela Postat 18 februari 2012 Pro Tools 10. Har även precis köpt ett ljudkort, Propellerhead Balance, där Reason Essentials hängde med så jag tänkte börja titta på det också så småningom.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 18 februari 2012 Dela Postat 18 februari 2012 Tracktion, Reaper, Live, Garageband och Reason. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sadomachine (oregistrerad) Postat 18 februari 2012 Dela Postat 18 februari 2012 Cubase. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kassettporta Postat 18 februari 2012 Dela Postat 18 februari 2012 (redigerat) Reaper. "Don´t fear the Reaper" 🙂 Redigerat 18 februari 2012 av Kassettporta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bloeas Postat 18 februari 2012 Dela Postat 18 februari 2012 Kör Cubase 5, har tänkt att uppgradera till 6an ett bra tag men har egentligen inget behov av det... tror jag. Sitter mer och mer med Logic 9, jag gillar det inte, men känner mig tvungen då det används i mitt jobb Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
novation (oregistrerad) Postat 18 februari 2012 Dela Postat 18 februari 2012 Cubase 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frekvensspektrumanalysator Postat 19 februari 2012 Dela Postat 19 februari 2012 (redigerat) Nåt slags pro tools 9 punkt nånting.. Önskar mer jag hade en bra bandare, typ åtta kanaler eller nåt. Banden blir ju aldrig klara när dom vet att dom har typ 200 kanaler att tillgå 🙁 Redigerat 19 februari 2012 av Frekvensspektrumanalysator 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signia Postat 19 februari 2012 Dela Postat 19 februari 2012 (redigerat) Cubase 6.0.4 - alltid kört. Kan inte begripa dom som kör typ Cubase och Logic 🤪, dubbla pengarna och överlappar varandra till 90%. Jag har nog med att hålla alla små kommandon och metoder från 1 program fräscht och intuitivt i huvet, än mindre två program. Redigerat 19 februari 2012 av Signia Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valle Postat 19 februari 2012 Dela Postat 19 februari 2012 Jag kör REAPER! Härligt att se så många REAPER-användare dyka upp lite härvarstans. Ärligt talat finner jag det lite märkligt att någon som är i färd med att nyinvestera skulle välja någon annan DAW än REAPER. För en tiondel av priset för gamla dinosaurier som t.ex. Cubase (som jag nog vågar påstå är världens buggigaste programvara) och Logic får man i stort sett samma möjligheter med REAPER – som dessutom har anpassningsmöjligheter man inte finner i andra DAW:s. Smarta producenter väljer REAPER. Old farts väljer något annat. (Sedan finns det de som väljer SAW, och det är fan i mig bortom all logik och förstånd.) Förresten, kan vi bestämma oss för om det ska heta en DAW eller ett DAW? Min språkkänsla går på den förra. Tror jag... Disclamer: OK, det blev snudden på lite "reklam" för REAPER, men det var inte med flit, ej heller syftet med inlägget. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrik71 Postat 19 februari 2012 Dela Postat 19 februari 2012 Audacity 1.3 eftersom jag enbart bearbetar ljudfiler och inte behöver midi. Har även Cubase 4 och Pro Tools SE som följde med ljudkorten, men använder dem inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.