Jump to content
Annons

macbook air och stationär pc


cornerstone

Recommended Posts

Hej!

Jag tänker köpa en bärbar dator för att kunna jobba på låtarna när jag befinner mig utanför hemmet, vilket kommer att vara en hel del den närmaste tiden.

Hemma har jag alltid kört pc, men är sugen på att köpa en macbook.

Finns det svårigheter med att kombinera de 2 eller går det att göra smidigt? Eller ska jag köpa en bärbar pc? Nån annan som kör både och?

Jag kör pro tools me mbox 3.

Tacksam för svar och ideer

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag kör, fast andra hållet (stationär mac med bärbar windows skoldator) Och det är inga problem med protools. bara flytta sessionerna och köra 🙂

Fast jag tror du ska köra en Macbook Pro istället för Air. De har lite mer prestanda i sig! 🙂

Akta dig bara från att formatera usbminnen och liknande till OS X Extendeded på macen. Windows kan inte läsa det 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Nix! Men däremot är det inga problem att importera in ljudfilerna från t.ex Timemachine eller annan NAS till windows.

Undrar om Osx kan skriva till ntfs(Win) hårddisk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om Osx kan skriva till ntfs(Win) hårddisk.

Inte som standard, även om den kan läsa. Dock finns det plugins man kan installera som ger Mac OS X den funktionen. Finns både i Open Source och betal-version.

Google är din vän.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...