Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej.

Kan någon lättfattat förklara hur man får effekter typ reverb i lurarna vid sånginspelning men inte in i datorn,

då via mjukvaran (cubase)

Mycket tacksam för svar !!

mvh jonas

Annons
Postat

Då borde du enklast skapa en hörlursmix medelst bussar och annan routing i Cubase, där du lägger effekten på din lurmix och inte

på något annat. Om jag förstod frågan rätt. Någon annan kommer att utveckla snart.

Postat

Om du menar att du vill ha reverb på lyssningen i lurarna men att det inte ska fastna på inspelningen så är det bara att lägga reverbet på utkanalen (F4, om jag minns rätt), antingen som insert- (direkt på kanalen) eller som send-effekt (på egen effektkanal som du 'tappar av' till).

Det är lite av 'standardhantering' ...

Postat (redigerat)

Så lite så.

Ett förtydligande bara. Med utkanal menar jag alltså sångkanalens utregel (till skillnad från sångkanalens inregel, som finns i den större Cubaseversionen), inte slutmixkanalen.

Och det kanske var F3 man tryckte för att få fram kanalerna ... eller ... äh ...

Redigerat av Assar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.