Dickson Postat 17 februari 2012 Dela Postat 17 februari 2012 Hej! Har ett lite märkligt problem i ett av mina projekt, nämligen att det blir en viss fördröjning vid inspelning. Det rör enbart det projektet, om jag startar ett helt nytt eller provar i vilket annat projekt som helst funkar det klockrent. Mycket irriterande! Kör Logic 9 på en iMac med ett M-Audio Firewire 410. Vet någon vad det kan vara? Kan jag ha fumlat till ett kortkommando med irriterade gitarrfingrar på tangentbordet som strulat till allt? En lösning är ju såklart att bara dra ut alltihop till ett nytt projekt och fortsätta där, men jag är lite lagt åt det hållet att jag vill ta reda på vad som är fel också 🙂 Ha det gött! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kokanin Postat 17 februari 2012 Dela Postat 17 februari 2012 Du har kanske buffer size på 1024 samples, just på det projektet? I sådana fall ändra till 64 samples. Preferences/Audio och sen I/O Buffer Size. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 17 februari 2012 Dela Postat 17 februari 2012 Eller så har du effekter på masterkanalen i det projektet som spökar till det? Kanske en Ad-limiter? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 17 februari 2012 Dela Postat 17 februari 2012 Min första tanke var ett det var någon plugg eller effekt..som skapar latency... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 17 februari 2012 Dela Postat 17 februari 2012 När du spelar in. Försök håll mastern ren, som BluesBoy skriver. Dessutom bussar och auxar. Vill du spela in med pluggar, se till att dom ligger direkt på det spår du spelar in. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.