Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nån som vet om det finns någon motsvarighet till iRig för androidtelefoner ?

är även sugen på att hitta en polytuner som funkar till android. Nån här kanske har koll ?

Annons
Postat (redigerat)

Android lär lida av en massa latency, vilket inte Ios gör i samma utsträckning. Skaffa en Ipod Touch begagnad för runt tusenlappen så är problemet löst. Jag kopplar bara in en gitarrsladd i headsetingången så man behöver inte Irig (som lider av x-talk). Peveays (stavning) variant är bättre då den har en inbyggd mickförstärkare då det annars kan bli crosstalk då en hög hörlursvolym kan blöda in i mickingången. Men du kan ju alltid göra som jag och använda en extern mickförstärkare som en stereo, eller gammal radio. Bäst är att använda dockingången som har bättre ljudförutsättningar då låga frekvenser inte filtreras bort som med mickingången (ca 150Hz - Ipod Touch 2G har inte denna begränsning). På generation 4 och Ipad så är dockingången digital med möjlighet till upp till 24 kanalers inspelning samtidigt (auriaapp.com) beroende på USB-ljudkort. På generationerna tidigare så finns istället en AD-omvandlare i stereo i dockan. Kanske var denna för dyr för Apple att behålla. Alla appar har inte stöd för dockingången, men de flesta verkar ha det.

Redigerat av Erik dP
Postat

Källa på att Android har högre fördröjning än iOS? Vilken version av android då det släpps nya hela tiden. Vill också se mer grejer till android, android är ju det öppna och fria operativsystemet som är en dröm för alla programmerare! (inkl jag)

Postat

Källa på att Android har högre fördröjning än iOS? Vilken version av android då det släpps nya hela tiden. Vill också se mer grejer till android, android är ju det öppna och fria operativsystemet som är en dröm för alla programmerare! (inkl jag)

Du får nog leta källa själv. Fördröjningsproblemet läste jag nog på HarmonicDogs forum (forumet för Multitrack DAW jag använder). Som Androidanvändare letade jag rätt mycket efter ngn flerspårs inspelare, men hittade ingen. Det finns massor till Ios, så därför skaffade jag en Ipod Touch. Jag tycker det funkar bra för mig. Öppenheten låter jag andra debattera. Dröm verkar dock ibland vara mardröm då programmerare måste testa en app på många apparater när det gäller Android. Ska man surfa, mejla, mm så är säkert Android bättre. Men för musikskapare är jag så modig så jag påstår att Ios gäller.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.