Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Har problem med att jag får ut för svag signal till hörlurarna och nu är också alla värdena ställda så högt att jag får ut för mkt diskant.

Hörlurarna jag använder är AKG:s K271 (55 Ohms).

Detta sker när jag kör ljudet i den interna mixern som är inbyggd i ljudkortet och problemet är inte lika stort när jag kör ljudet enbart genom Cubase.

Skulle vara bra om någon kunde ge mig några tips vad som kan göras...

Tackar, vilken tur man har att det finns ett sånt här forum!

/Rikard

Annons
Postat

Det borde inte vara ngt problem. Så vad är det som skapar problemet+

Kolla I mixerapplikationen i PC-n.

Först se att ljudet som kommer in får staplarna att röra på sig hyfsat. Ligger de på minus 50 så blir det ju inte mer ljud än så, hur mycket man än mixar.

Sen kolla var hörluren får sin signal. Det finns ett antal optioner där, till exempel att hörluren följer med mixen man ser på skärmen, det finns ju fyra såna, eller att den går helt på sin egen kanale. Se

Sen är det volymen till hörluren. Man får trycka in knappen för att byta mellan monitor-volym och hörlursvolym.

Slut på ideer.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.