Jump to content
Annons

Låter det bra? Konstruktiv kritik önskas  

7 röster

1. 1. Låter det bra? Konstruktiv kritik önskas

• 5 gott
      3
    • 3 ok
      2
    • 1 inte gott
      0

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Edit 2005-10-04

Hallå forumets kritiker! På förekommen anledning bumpar jag denna. Jag har nämligen hamnat i bryderier, och är inne i vad man må kalla en kreativ fas.

Såhär: Detta låtfragment spred jag (här och på något annat forum) för mer än ett halvår sen, för att så att säga testa mitt lurmixade ljud. Kritiken var faktiskt uteslutande positiv. Gott så, tänkte jag, då kör jag vidare så, och har sedan dess faktiskt använt i stort sett samma inställningar och inspelningsteknik på allt jag gjort senare.

Nu har jag dock förstått att på mina senare alster, så saknas botten och det har också påpekats en platt ljudbild och mjättiga trummor. Fan, det vill jag ju ha ordning på.

SÅ: Jag frågar (att: hegobald, Albert, Demomannen och visst alla andra 🙂 ): Gäller denna ljudkritik också detta mitt referensklipp??

tjing

Bengan

och till er som frågat: Ja, sång kommer på denna oxå, i minst 5 minuter...vilken vecka som helst 😳

LÅTNAMN: Trotsbekännelsen

ARTIST/GRUPP: Vallhagen

GENRE: Hård skit på svenska (sång kommer)

LÅTLÄNGD:1.30

KOMPOSITÖR: Vallhagen m fl

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE: Bengt Vallhagen

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 2 mb

STATUS: Skiss/fragment

LÅTLÄNK:

Hallå! Sitter fortfarande och försöker "hitta mitt ljud" här hemma med lurarna. Låten är ett fragment av en 6-minutershistoria, än så länge utan sång.

Bedöm gärna allt. Det är en j-a massa gitarrpålägg, som möjligen inte är snortajta hela vägen. Jag är också nyfiken speciellt på TRUMMORNA, som är NS gratistrummor/soundfont. Är de brukbara eller bör jag skaffa en annan trumplugg för att gå vidare? Och hur bedömer ni min programmering av dem?

Och helhetsljudet fsts. Här vet jag fortfarande inte om jag är ens "nära" ... ska basen upp 5 db? eller ner? trummorna? Synthpaden ? Ska den få va kvar eller går den tokbort?

mvh

Bengan

Redigerat av Vallhagen
Annons
Postat
Låter faktiskt riktigt gött! Har inget att anmärka på, trumprogrameringen va ju kalas!

Tajt spelat, lika tajt som min plånbok!!!

Så pass? Tackar för de orden.

Kul att du gillade trummorna.

Postat

NS-trummorna är helt okej tycker jag. Här har de använts (programmerats) på ett föredömligt sätt tycker jag.

Kanske att du skulle skruva till ett lite fetare gitarrljud eller stämma ner samt stänga av skärmen innan du spelar in (1:12 t.ex) 😕.

Schysst musik iaf. Låter bra instrumentalt.

Postat

behåll syntpad'sen ! för tusan !!!!!!!!!!

ljuvlig kräm på guran 😕

om du ska ha in sång bör du köra

omväxlat dämpad guitar.

väntar på den färdiga versionen !!

Postat
NS-trummorna är helt okej tycker jag. Här har de använts (programmerats) på ett föredömligt sätt tycker jag.

Kanske att du skulle skruva till ett lite fetare gitarrljud eller stämma ner samt stänga av skärmen innan du spelar in (1:12 t.ex) 😕.

Schysst musik iaf. Låter bra instrumentalt.

Tack tack tack!

Verkar på responsen som att det funkar. Då kör jag vidare!

Aspucko: Ännu fetare gitarrer? Jag tror faktiskt inte det är möjligt med den utrustning jag har (POD2.0 och Ibanezgura dubbade två vänster två mitten och två höger). Däremot kan jag ju önska mig en lite skarpare attack i gitarrljudet.

Jag förmodar att du talar om ett brus när du nämner skärmen. Det är nog kompressorn på mittenguran (eller möjligen konverteringen till mp3!). Jag kollar på det!

**

OK Rockfart, då får synthen ligga där (jag kan inte skruva synth, men jag fick en gratisKOMPAKT med ComputerMusic med två bra ljud)!

mvh

Bengan

Postat

Detta var inte det sämsta ja hört 🙂

Gillar triolerna på virveln man ryser ju!! Brukar inte lyssna så mkt på hådra låtar men vissa e ricktigt bra, där ibland denna! Lite som en bättre verision av slipknot!

Ibland kanske dock lite väl komplexta fill??

• 7 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.