Jump to content
Annons

Exportera tracks med klick


Marcus Carlzon

Recommended Posts

Hej!

Undrar hur jag får med klicket när jag mixar ut / exporterar låten ur cubase. Även hur man exporterar endast klicket. Ska spela in en fulllängdare i april och behöver exportera alla låtar med tempbyten etc. Vet att jag också kan göra en midifil men jag tänkte göra alla 3 varianter:

1 Midifil med alla tempobyten

2 Slaskdemon med klick på mp3

3 Klick på mp3

tack på förhand

Mvh

Marcus

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack för alla svar!

Tror ni missförstått mig lite, samtidigt som jag var lite otydlig. Klicket är till för att våran trummis ska spela till detta i studion. Som sagt ska spela in ett album i april och jag vill ha ut endast klicket. Det vore ganska dumt att lägga ett drumbeat och exportera för att han ska spela till, haha. Ber om ursäkt för att jag va otydlig med detta 🙂

Hur lägger jag klicket på ett spår? Vi har slaskat in allt i cubase 5, men i studion kommer vi att spela in i Pro tools.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att använda sig av mp3-formatet är riskabelt i det här fallet. Det finns en teknisk förklaring som någon mer kunnig säkert kan redogöra, men någonting med att det kan bli ett litet hopp förstod jag det som. Har själv skickat mp3-filer fram och tillbaka och fått taskig synk (som jag gärna skyller på tekniken 😛 )

Kör wav för säkerhets skull, är mitt tips.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...